Maandagse Motivatie #19

 



Begin het met wegdoen van de makkelijke items. 


Toegegeven, de scheidslijn tussen moeilijke spullen en makkelijke spullen is geen harde scheidslijn. Want ik heb in het begin het wegdoen van overtollige beddengoed en oude handdoeken en plastic bloempotten, conservenpotjes en broodklipjes net zo moeilijk gevonden als het wegdoen van babykleren, foto’s, handwerkspullen, kinderspeelgoed of kinderknutsels.


Maar als je ergens wilt beginnen, begin dan toch bij de makkelijke dingen. De items die wel weer aangevuld worden. Want de aanwas van oude handdoeken, klusbroeken of bloempotten komt vanzelf, daar hoef je meestal niet actief iets voor te doen. 


Wat dacht je van: 

Sokken met gaten

Oude bh’s

Overdaad aan conserven potjes (hoeveel eten ga je inmaken??)

Overdaad aan plastic bloempotten (hoeveel stekjes ga je kweken??)

Broodklipjes

Elastiekjes

Halflege batterijen (die je hebt bewaart voor de afstandsbediening oid)

Oude handdoeken en hemden die je bewaart voor poetsdoeken (een paar is handig, je hoeft er geen verzameling van te maken. Er komt vast wel een volgend oud hemd bij, vóórdat je deze stapel hebt opgemaakt)

Oude spijkerbroeken voor als je gaat klussen (als je vaak klust is het redelijk, anders is 1 voldoende)

Gekregen Kerstkaarten van voorgaande jaren (omdat je van plan was er nieuwe kaarten mee te knutselen - straks is het alweer kerst)

Bakjes zonder deksel, deksels zonder bakje.


Het opruimen van de relatief makkelijke items geeft je het vertrouwen dat je straks ook de moeilijke stukken kunt doen.



Heb je nog meer inspiratie nodig voor het weggooien van items?

15 items die je vandaag nog weg kunt doen
Of nog meer items die je weg kunt doen. 

 

Kun je wel wat begeleiding gebruiken? Net die toegewijde aandacht voor die moeilijke ruimte in je huis?Op 23 september start ik een online opruimtraject van 7 dagen,  om heel gefocust die ene ruimte, kast of categorie aan te pakken. Je kunt je bij mij opgeven

Warme groet, 


Anita


Wekelijkse routines die ik mezelf aangeleerd heb:


* op de maandag leeg ik alle prullenbakken, geleerd van FlyLady. Dat vind ik de leukste taak van de week. Het doet iets met je, om daadwerkelijk het afval uit je huis te verwijderen. 
* ik zet het weekgeld op de boodschappenrekening. Wat er over is gebleven van de afgelopen week boek ik naar het spaarpotje 'restanten'. Als er een duurdere boodschappenweek is, dan gebruik ik een bedrag van het restantenpotje. 
* ik selecteer in de AH app de artikelen die ik uit de bonusbox wil
* ik maak een weekmenu
* ik denk na over wat ik op woensdag anti-uitsteldag ga doen. 
* op dinsdagen plaats ik online bestellingen
* elke dag om 8 uur 's ochtends en/of 8 uur 's avonds 8 foto's van je telefoon verwijderen. 
* zondag is mijn dag voor mijn geestelijke gezondheid. Voor een meditatie, of yoga oefening, voor lezen, voor een dutje, een tv programma, of voor iets cultureels of voor sociale contacten. 
 
 

Ik heb ook een gewone maandelijkse nieuwsbrief, hierin hou ik je op de hoogte van opruimtrajecten en vertel iets over een seizoensfeest. Je hebt ook toegang tot een mediatheek met oa meditaties en het verslag van mijn Jaar opruimen. Je bent van harte welkom om je via deze link in te schrijven. 



1 opmerking

  1. Het opruimen /wegdoen gaat mij steeds makkelijker af. Ik moet wel uitkijken dat ik niet weer potjes, doosjes e.d. ga bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!