Aankondiging: 7 daags Najaarsopruimtraject ~ start 23 september 2024

 




Dit najaar organiseer ik een kort opruimtraject van 7 dagen. 

Start maandag 23 september 2024 

Eindigt zondag 29 september 2024




Dit traject valt in de periode van het Keltisch jaarfeest Mabon (22 september).  Mabon is het jaarfeest waarin dag en nacht even lang zijn. Het staat in het teken van dankzeggen voor alles wat de aarde ons heeft gegeven. Welke vruchten mogen we plukken? Ook: wat kunnen we nu doen om de oogst van volgend jaar beter passend voor ons te maken?

  

Tot nu toe duurden de seizoensopruimtrajecten telkens 30 dagen, maar dit keer wil ik graag een kort traject van 7 dagen organiseren. Speciaal voor die ene ruimte/kast/berging/kamer in je huis waar je al zo lang tegenaan hikt. Waar je al zo vaak aan begonnen bent (in gedachten) en waar je maar geen deuk in lijkt te kunnen slaan. Je hebt al pogingen ondernomen, maar er lijkt alleen maar meer bij te komen. 

Of je hebt deze kast/kamer/berging/schuur al zo lang ontweken, dat het een steeds grotere horde voelt om te nemen. 


Welke ruimte of kast of project je aan wilt pakken is helemaal jouw keuze. Dat kunnen de dozen zijn die er nog steeds staan van de verhuizing van 5 jaar geleden. Het kunnen jouw keukenkasten zijn. Of kledingkasten. Babyspullen. Het kan al het papierwerk zijn. De garage. Berging. Of de spullen die je in huis genomen hebt nadat je het huis van je ouders leeg hebt gehaald. Je kiest de ruimte helemaal zelf. 



Graag wil ik met jou een week de tijd nemen om die moeilijke plek in jouw huis aan te pakken. Met elke ochtend een mail met  een praktische opdracht zul je je bemoedigd voelen om ook die moeilijke plek aan te pakken. Naast de praktische opdracht, deel ik ook inzicht-opdrachten. Deze zijn bedoeld om je vertrouwd te maken met de diepere lagen van het opruimen. Welke stukken je taai vindt om op te ruimen en waarom dat zo is. 


Aan het eind van deze 7 dagen heb je niet alleen een flink stuk opgeruimd, maar heb je ook meer inzicht in jezelf. 

Na 7 dagen heb je meer zelfkennis ontwikkeld en meer zelfvertrouwen om daarna in eigen tempo verder op te ruimen. 



Ik maak een whatsapp groep en voor wie het graag wil kan in de groep vorderingen delen en elkaar bemoedigen. 


Deelname bedraagt €7

Voel je van harte welkom om je aan te melden

Warme groet, Anita


2 opmerkingen

  1. Ik vind het een prachtige aanpak, opruimen en jezelf beter leren kennen.

    N.B. Superbedankt voor je reactie op mijn post over meditatie gone wrong. Je vraag gaf me het inzicht dat het eigenlijk heel goed ging, omdat ik me bewust werd van mezelf!!! Best een eye opener.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Het heeft mij ongelooflijk veel gebracht.

      En wat fijn, die eye opener! Je voelde iets en heel snel nam het denken het weer over. Wat fijn dat je wat aan mijn reactie had.

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!