De herfst is in aantocht en meer over het 7 daags opruimtraject





De herfst komt steeds dichterbij. Van de week liep ik in huis nog in mijn zomerbroek en korte mouwen shirt en zomersokjes. Omdat ik 's avonds een afspraak buiten de deur had voor mijn vrijwilligerswerk van de antroposofische patientenkring, heb ik maar wel even warmere kleren aangetrokken. Inclusief mijn tussenjas. Gebruiken jullie ook het woord 'tussenjas'? Zo'n jas die niet zo dun is als een zomerjas en niet zo dik als een winterjas en dus precies geschikt is voor het najaar en het voorjaar. Mijn oma gebruikte dat woord altijd voor haar tussendeseizoenenjas. 


In ieder geval. 


Gestaag werk ik aan het samenstellen van het 7 daagse najaarsopruimtraject (aankondiging van 27 augustus). 


Het traject start op maandag 23 september.

De laatste mail ontvang je op zondag 29 september . 


Dit korte traject is speciaal bedoeld om die ene klus aan te pakken waar je al zo lang tegenaan hikt. Die kamer of kast of berging of categorie (kleding, administratie, babyspullen) waar je al een keer aan bent begonnen, maar weer terzijde hebt geschoven. Omdat het te groot of te zwaar of te moeilijk voelt. 


Je kiest zelf de klus die je wilt aanpakken. Misschien heb je meerdere van zulke klussen, zijn er meer ruimtes in huis die je aan wilt pakken. Kies dan hetgene waar je het meest profijt van hebt wanneer het klaar is. Wat vergroot jouw woonplezier het meest? 


Je ontvangt elke ochtend om 6.00 uur een mail met de opdracht van de dag. Ik vertel iets over het thema van die dag waardoor je je beter kunt afstemmen op de klus die jij wilt aanpakken. 


Tijdens deze 7 dagen bied ik je een zachte veilige plek om met de taaiste klus aan de gang te gaan en ik laat je zien hoe je zelf de draad weer op kunt pakken. 


Ik ben gedurende deze week beschikbaar voor je wanneer je vastloopt of als je de behoefte hebt om van gedachten te wisselen. 


Zo gaan de 7 dagen eruit zien: 


🍀 dag 1: stem je af op de kamer / kast. Hoe wil je dat de kamer voor jou werkt? Hoe moet het jouw leven gemakkelijker maken? 


🍀 dag 2:  opdelen in behapbare stukken. Sorteren, categoriseren, comprimeren. 


🍀 dag 3: welke keus is makkelijk terug te draaien (als het nodig is)? Besluiteloosheid ontstaat wanneer je overbelast bent. Maar het zorgt er dus ook voor dat je situatie niet verandert. 


🍀 dag 4: reserveer deze dag om daadwerkelijk spullen weg te brengen. 


🍀 dag 5: deze dag gaat over waarom we vasthouden aan spullen. Bijna altijd omdat we ons willen beschermen tegen angst of pijn.


🍀 dag 6: vooruit bewegen. De energie van items uit het verleden stagneren de flow. Wat kun je binnen jouw mogelijkheden doen om de energie weer in bewegen te krijgen. 


🍀 dag 7: een dag voor contemplatie. Met een gesproken meditatie. 



Deelname aan het opruimtraject bedraagt €7


We zijn al met een groep van 18 deelnemers en ik verheug me erop om met jullie te starten. 


Warme groet, 

Anita 




Geen opmerkingen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!