Aankondiging Zomeropruimbingo editie 2023 ~ start 29 mei




Begin van het jaar wist ik nog zéker dat ik géén zomeropruimbingo ging houden, maar niks veranderlijker dan de mens en bij nader inzien vind ik het eigenlijk vreselijk jammer als ik na één zomerbingo er alweer mee zou stoppen! Want ik begin er juist lekker in te komen, met die bingo's. En er is nog zóveel te vertellen over opruimen en er blijft altijd iets om op te ruimen. 


Vorig jaar startte de zomerbingo op 21 juni, de zomerzonnewende. Dit jaar begin ik op 29 mei - Tweede Pinksterdag, zodat we nog zoveel mogelijk lange lichte avonden hebben en pas halverwege de bingo op het hoogste punt - de zomerzonnewende - komen. Op die manier maken we beter gebruik van de tijd van het jaar. De opbouw naar de zomerzonnewende en de afname na de zonnewende. 


Het hoofdthema wordt: 

🌞 Zoete Zomer 🌞


Een paar steekwoorden en -zinnen over de sfeer van deze bingo:  

- vind het zoete leven in jezelf

- natuurlijke zoetheid

- verzadiging

- vind vervulling in jezelf

- versmelting

- vuur

- verbintenis

- sympathisch / parasympathisch


- welke contacten zijn prettig-zoet?

- welke contacten zijn zwaar-zoet?

- kun je in deze tijd de wereld van een afstandje bekijken?

- het land is in rust, bedrijvigheid ligt stil, wijken en dorpen zijn stil. Wat kom je in de stilte van jezelf tegen?


Start: 29 mei 2023

Einde: 1 juli 2023

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van nieuwe rondes. 
Er is een Voorjaarstraject, Zomertraject en Najaarstraject, waarin je 30 dagen je huis op een holistische manier gaat opruimen. Dit is een traject waarbij je de diepte in gaat, ik doe tijdens deze periode zelf ook mee en ben beschikbaar voor vragen. 

Je ontvangt elke dag (behalve zondag) een mail met het bingogetal van de dag (dit getal is het aantal items dat je probeert weg te doen) en een begeleidende opdracht. 


Net als bij andere edities van de opruimbingo is alles digitaal. Je ontvangt alle opdrachten per mail. Als je het prettig vindt om je vorderingen te delen met andere deelnemers, dan kan dat in een besloten facebookgroep. Maar je mag het ook geheel in stilte, in de privacy van je eigen huis en je eigen wereld volgen. Vaak is het al een prettig gevoel om alleen maar te wéten dat er meer mensen zijn die tegelijk met jou aan de opdrachten bezig zijn.


Kijk bij de vorige bingo's om een idee te krijgen van het programma: 

Zomerbingo 2022
In deze blogpost lees je een voorbeeld van een opdracht uit deze bingo. 

Voorjaarsbingo 2023

Ervaringen van andere deelnemers vind je in deze blogpost. 


Ik verheug me weer op een nieuwe ronde opruimen. 


Warme groet, 

Anita

Geen opmerkingen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!