Maandagse Motivatie #14

 



Stap voor stap

Rome is niet in één dag gebouwd. 


De Eiffeltoren ook niet. 


In de meivakantie bedacht ik dat het leuk zou zijn om Lego te huren. (link niet gesponsord)
Ook voor de puberjeugd is Lego nog steeds een leuk tijdverdrijf. Naast het bijbaantje blijft er namelijk nog genoeg tijd voor ze over om te ontspannen. 


Ene dochter (die van de scooter-zie vorige week) wilde dolgraag een keer de Eiffeltoren bouwen. 
Wat een uitdaging zeg! 10.001 stukjes. 
En dan ook nog overwegend in dezelfde kleur!
Zóveel grijze blokjes Lego!



Eerlijk gezegd vond ik het nogal een kluif en dan was het niet eens mijn eigen project. Alleen al door ernaar te kijken vond ik het teveel. 


Maar als je holistisch gaat opruimen is alles wat je doet een les in het leven zelf. 


Wat eerst een onoverzichtelijke brij aan homogene grijze stukjes lijkt, heeft - als je nauwkeuriger kijkt - toch heel veel verschillen. 


Als je stelselmatig gaat sorteren, dan komt er overzicht. 


kleur bij kleur

klein bij klein

groot bij groot

soort bij soort


En uiteindelijk heb je iets gerealiseerd. Iets gemaakt. Iets gebouwd. Of dat nu een lege ruimte is, of een gezonder lijf, of sterkere financien. 


Of de Eiffeltoren. 




Welke onoverzichtelijke klus kun jij deze week opbreken in kleinere stukjes. Waarnaar zou je wat nauwkeuriger kunnen kijken en de nuances in die onoverzichtelijke brij kunnen ontdekken?


Warme groet, 

Anita


Als je iemand kent die ook wat motivatie kan gebruiken, stuur dit bericht gerust door.

Aanmelden voor de verzendlijst

Warme groet, Anita

Ik heb ook een gewone maandelijkse nieuwsbrief, hierin hou ik je op de hoogte van opruimtrajecten en vertel iets over een seizoensfeest. Je hebt ook toegang tot een mediatheek met oa meditaties en het verslag van mijn Jaar opruimen. Je bent van harte welkom om je via deze link in te schrijven. 

2 opmerkingen

  1. Wat een goede manier om ergens naar te kijken. Dit is hoe ik me hardlopen heb eigen gemaakt. Met hele kleine stapjes : )

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!