Maandagse Motivatie #17






Nieuwe gezins-leefregel


Ik heb in de vakantie een nieuwe regel voor mijn gezin bedacht. Eentje waarvan ik denk dat iedereen er wel iets mee kan. 


"Laat de ruimte waarin je bent geweest, nét iets opgeruimder en schoner achter dan toen je er binnenkwam."


Dat kan het opruimen zijn van een lege verpakking in de keuken. Dat kan een bonnetje in je tas zijn. Dat kan een lege shampoofles in de badkamer zijn of een ongebruikte ladyshave. Dat kan ook zijn: haal een stofdoek over de ladekast. Doe kleding die op de grond ligt in de wasmand. Haal de haren uit het doucheputje. Haal een doekje over de vensterbank. Maak de kruidenlade schoon of een plank in de koelkast. 


Als je dit stelselmatig doet en ook hardop zegt tegen je huisgenoten om ze aan te moedigen, dan kan iedereen zijn bijdrage leveren. 

Iedereen kan zo op zijn/haar eigen manier op elk moment van de dag iets bijdragen aan het huishouden.

Alle kleine beetjes zijn samen een heleboel. 
 

Fijne week gewenst. 
 

Warme groet, Anita



Wekelijkse routines die ik mezelf aangeleerd heb:


* op de maandag leeg ik alle prullenbakken, geleerd van FlyLady. Dat vind ik de leukste taak van de week. Het doet iets met je, om daadwerkelijk het afval uit je huis te verwijderen. 
* ik zet het weekgeld op de boodschappenrekening. Wat er over is gebleven van de afgelopen week boek ik naar het spaarpotje 'restanten'. Als er een duurdere boodschappenweek is, dan gebruik ik een bedrag van het restantenpotje. 
* ik selecteer in de AH app de artikelen die ik uit de bonusbox wil
* ik maak een weekmenu
* ik denk na over wat ik op woensdag anti-uitsteldag ga doen. 
* op dinsdagen plaats ik online bestellingen
* elke dag om 8 uur 's ochtends en/of 8 uur 's avonds 8 foto's van je telefoon verwijderen. 
 
 

Ik heb ook een gewone maandelijkse nieuwsbrief, hierin hou ik je op de hoogte van opruimtrajecten en vertel iets over een seizoensfeest. Je hebt ook toegang tot een mediatheek met oa meditaties en het verslag van mijn Jaar opruimen. Je bent van harte welkom om je via deze link in te schrijven. 

Geen opmerkingen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!