Nieuwjaarswens 2022




Net als voorgaande jaren maakte ik voor mezelf een nieuwjaarswens. Boodschappen aan mezelf die ik het hele jaar mee wil nemen, als een variant op goede voornemens. Die wensen zijn niet alleen voor mezelf, maar ook universeel. 


Ik gebruik de dromen van de Twaalf Heilige Nachten om helderheid te krijgen over welke aspecten aandacht nodig hebben. 


Als je mijn nieuwsbrief volgt of instagram, dan heb je kunnen lezen dat ik al wekenlang bezig ben met een verbouwing van mijn zolderverdieping. De timmerman heeft een tussenwand op de voorzolder geplaatst waardoor we nu een extra kamer hebben én een wasruimte. Het wordt erg mooi, maar inmiddels ben ik er al maandenlang mee bezig, inclusief de zolder eerst helemaal leeg halen. Hierdoor is mijn energieniveau behoorlijk gedaald en voel ik me onderhand nogal mat. Zelfzorg en energie aanvullen zal - naast mijn lijstje hieronder - een rode draad worden. 


Dit is waar ik het komende jaar aandacht aan wil geven. En als ik het aan mezelf geef, geef ik het indirect ook aan een ander. 

Minder kijken naar hoe anderen het doen, maar meer vertrouwen op mijn eigen manier.

Onverwerkt verdriet 'verlichten'. 

Minstens één ding doen wat ik WIL tegenover de rest wat MOET. 

Een schermloze avond per week. 

Mijn emoties niet met me aan de haal laten gaan. 

Vaker iets geks doen.


Heb een heel goed 2022!


Warme groet, 
Anita


Nieuwjaarswens 2021

Nieuwjaarswens 2020

Nieuwjaarswens 2019

Nieuwjaarswens 2018

5 opmerkingen

  1. Wat een goed idee zo'n lijstje, ja zo'n project kan echt een energievreter zijn!
    Mooie doelen heb je :) Succes en groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie voornemens. En zegt de grootte van de letters iets over hoe belangrijk het is? En hoe ga je dat aanpakken met die emoties?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het verschil in lettergrootte betekent alleen maar dat ik bij knippen en plakken niet goed gelet heb op kopjes en lettergrootte :-)
      Wat emoties betreft: mezelf eraan herinneren om vaker en langer stil te staan als ik merk dat ik teveel uit emotie reageer en vervolgens kijken wat me zo raakt. Ik wil wat meer gaan spelen met hoe ik die emotie uit en verwerk. Meestal ga ik een stukje typen, maar ik wil kijken of ik ook andere vormen kan vinden.

      Verwijderen
  3. Ik vind het een mooie nieuwjaarswens! Ik wens jou ook nog een goed 2022!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!