Nieuwjaarswens 2019




Nieuwjaarswens 2019

Mijn nieuwjaarswens voor jullie voor het nieuwe jaar is:

Volg je natuur.
Leef met steeds een beetje minder.
Koester wat je gegeven is.
Leer van je voorouders.
Praat met een boom.
Maak je eten zelf.
Leer iets nieuws.
Wees dankbaar voor de liefde om je heen.
Doe iets creatiefs.
Volg jouw weg.


Alle goeds gewenst!

Anita


Fotocollage:
Op instagram kwamen veel collages met  'best nine' voorbij. Ik bladerde door mijn foto's en verbaasde me over wat er allemaal voorbij is gekomen in mijn leven het afgelopen jaar. Van links naar rechts, van boven naar beneden:
Het jaar begon met flinke vorst en we gingen schaatsen bij een klasgenootje.
Man en ik vierden ons 12,5 jarig huwelijk
Ik volgde een driedaagse cursus over overgeërfd trauma.
Ik maakte heel veel zelf, o.a. vlierbloesemazijn.
Ik begon het jaar met een kruidenkaartlegging bij Marjanne Huising.
De man en ik gingen een weekendje weg en wandelden door prachtige verstilde natuur in Drente.
Boeken kwamen er op allerlei manieren voorbij. De kinderen werden fan van de boekjes op de foto. Ik stopte met mijn vrijvilligerswerk bij de schoolbieb, maar bleef schrijven voor Ogma.nu. 
Yoga pak ik regelmatig op. Dat betekent dat ik het ook regelmatig laat liggen. De benen omhoog is goed voor het hart.
In de meivakantie gingen we naar het Gardameer.

Ik ontdekte dat er ontzettend veel gebeurd is het afgelopen jaar. Teveel om in foto's te laten zien.
De rode draad blijft: meditatie, gezin, natuur, zelf maken en boeken.


8 opmerkingen

  1. Mooie wens.
    Voor jullie, een gezond en liefdevol 2019.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig nieuwjaar!! Mooie wensen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor je liefdevolle wensen, hier op je blog en de mooie papieren versie! Leuk hè, de best nine!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie en ook bijzondere wensen. Vooral die van Praat tegen een boom. Dat is weer eens wat anders. Dankjewel!

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik tegenwoordig een boom moet snoeien of als ik voor een bloemstuk een tak wil knippen vraag ik de boom om toestemming. Dat is even wennen, maar ik vind het wel eerlijker, dan ongevraagd pakken.

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!