Nieuwjaarswens 2021

 



Sinds een paar jaar stel ik voor mezelf een nieuwjaarswens op. Boodschappen aan mezelf die ik het hele jaar mee wil nemen, als een variant op goede voornemens. Die wensen zijn niet alleen voor mezelf, maar ook universeel. 


Het was me tot ver in de maand december nog niet heel duidelijk welke wensen het allerbelangrijkst voor me waren - want tja, uiteindelijk kan een mens heel veel wensen bedenken - maar gaandeweg werd helderder wat als meest essentieel boven kwam drijven. De Twaalf Heilige Nachten hielpen me heel erg daarbij en ook de twee weken Kerstvakantie. Mijn kinderen zijn nu zo groot dat ik niet meer tegelijk met hen hoef op te staan. Goed beschouwd, hoefde dat de laatste twee jaar ook niet, maar toen had ik toch vaker een gevoel van 'zonde van de tijd' om zo lang uit te slapen, maar dit jaar heb ik die gedachte los gelaten en ik sliep telkens een gat in de dag. Soms tot 9.00 u en dan te bedenken dat ik de avond daarvoor tussen 11 en 12 mijn ogen sloot. Het was een teken dat ik moe was. Vermoeider dan ik zelf realiseerde. In de kerstvakantie kwam ik eindelijk even los van al het dagelijkse werk en voelde ik me weer meer 'mens' worden. De ideeën en inzichten kwamen als vanzelf en ik voelde me kalmer worden. 



Dit is wat ik het komende jaar mee wil nemen en ook aan jou wil geven:

Blijf jezelf, ook in contact met anderen

Zoek niet naar goedkeuring van anderen

Hervind de speelse levensvreugde

Omhels degene die het nodig hebben

Kijk voorbij beperkende gedachten

Geef jezelf wat je nodig hebt

Wees het licht!

Heb een heel goed 2021!


Warme groet, 
Anita


Nieuwjaarswens 2020

Nieuwjaarswens 2019

Nieuwjaarswens 2018


5 opmerkingen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!