Moestuin Maandag: vol verwachting

 Van twee vruchten heb ik hoge verwachtingen: 


De Japanse wijnbes zit bomvol. Ik hoop op eindeloos veel snoepplezier. 


De cherrytomaten beginnen rood te kleuren. Superspannend!! Ik weet niet waarom ik altijd zo tegen het tuinwerk opzie.  Uiteindelijk is het niet enorm veel werk, toch geeft het resultaat zoveel plezier. 



Twee buurjongetjes kwamen vragen of ik een heitje voor een karweitje had. (Of statiegeldflessen). Ze wilden namelijk sparen voor een hamster + kooi. Hoe schattig.
Kwam dat even goed uit, want ik had vier stokrozen meegenomen van de kweker van Schiermonnikoog en die wilde ik juist vandaag gaan poten.
De jongens hebben de stenen er uit gehaald. Beetje grond afgegraven, nieuwe potgrond er in. En zo kon ik - eindelijk, de plantjes staan al weer ruim een week te wachten - de stokrozen er in zetten.
Niet alle kinderen in mijn straat zijn vandalen ;-). Ik liet ze mijn tomaten zien en heel wijs vertelden ze dat ik die - ene - rode en de oranje er maar af moest halen, want: 'ze kleuren nog na'.
Schattig hè.

Geen opmerkingen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!