Micro-consuminderen

Er zijn van die dagen die heel hard achteruit lopen. Dat je zo druk bezig bent, maar dat het voor geen meter opschiet met je werk. Je zet 's morgens een wasje aan en komt er niet eerder dan in de middag aan toe om het op te hangen. Je ruimt eens wat op, maar voor elk item dat jij opgeruimd hebt, komen er drie voor terug. Je breekt je een uur lang het hoofd over een kassabon met een verschil van 2,45 totdat je je weer herinnert dat je ook nog een ansichtkaart hebt gekocht. Voor 2,45.
Je bent druk aan het micro-consuminderen. Je gebruikt wasbare zakdoeken in plaats van papieren zakdoeken. Je hangt je was aan de lijn te drogen ipv in de wasdroger. Je maakt van oude hemden poetslappen. Je maakt je eigen wasmiddel en eigen handzeep. En ook nog je eigen douchegel. Je zet niet meer theewater dan nodig is en gebruikt een theemuts ipv theelichtje.

En dan gaat de tv stuk.

Dan is dat micro-consuminderen een druppel op een gloeiende plaat.

In plaats van met manlief een week lang de ons welbekende discussie over reparatie versus nieuw en 'wat deed je precies toen je de tv aanzette en wat voor geluid maakte 'ie dan' te voeren en mij te ergeren aan de dwang van elektrische apparaten, om uiteindelijk toch maar een nieuwe te kopen....zei ik vandaag maar meteen 'koop maar een nieuwe, dan hoeven we die stomme discussie ook niet meer te voeren'.
Da's dan wel weer winst.

Zo'n dag was het dus. Best een gezellige dag overigens, daar niet van, maar wel eentje die in stroop gedoopt was.

Wat zo'n dag dan nodig heeft is iets kleins te doen in huis.


Bij de wasmachine staat deze emmer al heel lang nutteloos te wezen. 
Die heb ik net nog even leeggehaald en weggezet. 

En dan vanavond naar de nieuwe tv kijken :-).

2 opmerkingen

  1. Hahaha. Zo heb ik na mijn dip vandaag maar eens de was gesorteerd en een machine aan gezet.

    Kan een mens toch best van opknappen. En van lieve reacties. Waarvoor dank. Dat mediteren schiet er ook bij in..... bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik ken van die dagen. Manlief die zich nergens druk over maar ik maar zeggen. Doe die lamp uit doe de kraan dicht, zonde van het water en de elektriciteit. Ik heb het dan ook maar op gegeven en het rare is dat de lampen niet meer aan blijven en de kraan toch sneller dicht gaat dan voor heen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!