Najaarsopruimbingo editie 2023 ~ start 30 oktober






Op 30 oktober start ik weer met de Najaarsopruimbingo. (de ingangsdatum was eerst 1 nov, maar heb ik vervroegd - dit klopt beter met de seizoenen en mijn eigen gevoel). 


30 dagen lang opruimen in ons huis en in ons (innerlijk) leven. 


Als je (weer) mee wilt doen, dan kun je je hier aanmelden. 


Hoe werkt dat ook al weer, zo'n opruimbingo?

Het idee van de opruimbingo is dat we gezamenlijk online starten op 30 oktober. Vanaf die dag gaan we 30 dagen lang ons huis opruimen. Je ontvangt van mij elke dag een mail met een bingogetal. Dat getal is het aantal items dat we die dag gaan opruimen. Op een bingokaart kun je je score bijhouden. Dit jaar heb ik een herfstblad voor jullie gemaakt. Op zondag stuur ik geen mail, om een beetje rust in te bouwen. 


Met de bingokaart en de getallen ga je op een speelse manier aan het opruimen. In de begeleidende opdrachten geef ik je praktische suggesties voor wat je kunt opruimen, maar ook onderzoekende opdrachten, waarmee je meer de diepte in gaat over welke richting je wilt geven aan je leven. De opdrachten worden aangevuld met voorbeelden uit mijn eigen ervaring, een inspirerende quote, een grappige afbeelding of een ingesproken meditatie. 


Thema

Deze najaarsbingo is ongeveer hetzelfde als de editie van vorig jaar, maar er zitten een aantal nieuwe opdrachten in en nieuwe meditaties. 

Het overkoepelende thema van de najaarsopruimbingo is: Terug naar je bron


We gaan o.a. werken met het (her)vinden van onze kwaliteiten en het vinden van balans tussen behouden en afbreken. Onderzoekende vragen die voorbij zullen komen zijn; 


Welk web heb je geweven? Sta je nog in het centrum van je eigen leven? Wat wil je het komende jaar opbouwen? Waar is jouw balans tussen behouden en afbreken. 


Zelfzorg

Omdat het najaar een tijd is waarin we meer binnenshuis zijn en ook nog eens intensief met opruimen aan de slag gaan, leek het me goed om ook aandacht aan zelfzorg te besteden. Zelfzorg is een van de 6 manieren waarop je meer richting aan je leven kunt geven. Gedurende de opruimbingo geef ik kleine suggesties waarop je aandacht kunt besteden aan zelfzorg. Dat kan gaan over fysieke zorg, zoals voldoende slaap, maar kan ook gaan over mentale zorg, zoals de sociale contacten die je hebt. 


De insteek van mijn opruimbingo’s is: het praktische met het spirituele verbinden. We gaan lekker fysiek in de weer in ons huis, maar terwijl we bezig zijn met kasten uitpakken, uitzoeken en weer inpakken, met ritjes naar de kringloop of de stortplaats, zijn we ook bezig met innerlijk werk. Door items vast te pakken, voelen wat het voor ons betekent, door keuzes te maken, werken we aan onze groei. 


Kortom, er valt weer genoeg te ontdekken en op te ruimen in deze tijd van het jaar!


Ben je ook op zoek naar meer rust en meer ruimte voor jezelf? Kun je wel een zetje gebruiken om uit de startblokken te komen? Gezamenlijk werken - vanuit de privacy van je eigen huis - is een grote stimulans. Je bent van harte welkom. 


Deelname aan de najaarsopruimbingo bedraagt €15


Aanmelden kan door hier te klikken. Of door de velden hieronder in te vullen. 


Warme groet, 


Anita



2 opmerkingen

  1. Wat een leuke vormgeving met dat herfstblad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nicole. Na de pompoen van vorig jaar, had ik deze keer inspiratie voor een herfstblad.

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!