Beelden van de afgelopen weken

Ook dit is niet de blogpost waar ik mee wilde beginnen in het nieuwe jaar. Maar ach, het loopt toch al allemaal anders en hoewel ik het nieuwjaarsritueel (met terugblikken en voornemens en gelukkige wensen) wilde overslaan, doe ik dat nu tòch. Want dat blijkt nu toch goed te passen.
Ik wens jullie, lieve lezers, allemaal een licht nieuwjaar, met veel wijsheid om de keuzes te maken die voor jou het beste passen.

Ik heb genoten van de Kerstvakantie. Oh, wat zijn wij daar als gezin goed in; vakantie vieren. Altijd drukker dan ooit, maar wát een energie komt er dan los! De komende weken laat ik in hapklare brokken de hoogtepunten zien.

Nu nog een terugblik op de afgelopen weken. Op mijn werk heerste een ongewone rust in de aanloop naar het einde van het jaar. Op die manier kon ik mijn energie vooral gebruiken voor mijzelf en mijn gezin.

We hielpen mee aan een opruimactie van het schoolterrein. Michel had die actie samen met de moeder van een klasgenootje op touw gezet. Uit een zo'n put kwamen 10 blikjes!


Streek ik tussendoor snel Michel's goeie goed voor een avondje RTL Late Night, waar een vriend van ons in terecht was gekomen door een facebookbericht. Michel ging mee als persoonlijk chauffeur. 
Het leukst van de avond was een ontmoeting met André Rieu. 


Mijn werk vierde een groots lustrum. In het kader daarvan was er een leuke workshop voor de kinderen om zelf een lampje te solderen. 


11 November kwam en ik wilde kinderen meer keuze geven dan alleen snoep. Zo belandden er vingerlampjes van de Actionio tussen de minimarsjes. 
En je gelooft het of niet, maar het liefst kozen de kinderen voor de lampjes. Ik ben er alleen nog niet uit of dat nu verantwoorder is; want die lampjes worden weer afval....de dilemma's van het bewuster leven.


De kinderen speelden weer de mafste dingen. 
Creatief met bloem:


kamperen op de bank?


Gemma stelde voor dat ik op internet zocht naar een gerecht om te koken. Zo voegde ik dit heerlijke recept aan mijn repertoire toe. 
Penne met makreel en olijven. (klik hier voor recept)


Ik zocht wat bezigheden buitenshuis. Het seizoen is er naar om naar binnen te keren, maar ik mis het buiten zijn soms. Daarom zoek ik tegenwoordig wat kleine klusjes buitenshuis. 
Ik maakte een compostzak van bladeren en een vuilniszak. Bladeren in een vuilniszak, beetje water er in, gaatjes in de zak prikken en dan gedurende de winter af en toe de zak keren. Schijnt dat je hele mooie schone compost krijgt.


Ik volgde de succulenta-in-een-ouderwets-theekopje-trend. Beide bestemd als cadeau. 


Kamerplanten verpotten. 


Ik bereidde Sinterklaas voor. 



De kinderen schreven lieve briefjes voor de Sint en zijn Pieten. 




Ik maakte zelf gevulde speculaas. Oooh, krijg er gewoon weer zin in nu ik de foto zie!


Helder Mientje wilde zelf haar kamer dweilen. Dat soort initiatieven ga ik niet afremmen ;-)


Ik kortte een vitrage in voor een collega.


Michel was een paar weken achter elkaar voor zijn werk een nacht weg. Zo had ik vrije keus op Netflix en keek naar Miss Fisher's Murder Mysteries. Geweldige serie!
Ik zie nu op de foto dat het nog overdag is, toen had vast op een maandag een gestolen moment. 


En toen begon de Kerstvakantie. Gemma vond dat daar een ontbijt op bed bij hoorde. Cracker met jam, beschuit met jam, suikerbrood met jam. Mmmmmm...lekker zoet. :-|


Ik begon met het schilderen van de trap. Daar heb ik vier dagdelen aan kunnen besteden, verder werd de vakantie ingevuld met feestdagen en andere vakantiedingen. 



De tijd vlóóg weer voorbij. De komende tijd zal wel hetzelfde doen :-)

Tot slot een foto van mijn echte werkplek, zónder iMac en mét rommel :-). 
Zie je wel, een stuk minder leuk om naar te kijken!



5 opmerkingen

  1. Zo'n plantje in een nostalgisch theekopje vind ik erg leuk. Die ga ik zeker onthouden als verjaardagscadeautje.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, ha, creatief met bloem... en daarna lekker dweilen zeker? ;-) Leuke foto's, wat een gezellige vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel goed jaar toegewenst samen. Het ziet er gezellig uit en wat een flinke hulp, zeker niet afremmen.
    Compost in een zal, ik ben reuze benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke maanden zijn november en december, druk maar o zo gezellig. Vind je werkplek er prima uitzien, de basis voor net zo'n plek als de foto van gisteren is er. Mooie foto hangt er boven je bureau. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anita,
    Wat leuk om jullie afgelopen weken zo via de foto's te zien. Lekkere drukte en wat geweldig om zoveel blikjes te kunnen ruimen... hoe die in de put kwamen weet natuurlijk niemand. Maar de actie van Michel en de andere moeder was duidelijk niet voor niks. Wat een heerlijke diversiteit van activiteiten heb je zo opgenoemd. Maar als je er even voor gaat zitten kun je natuurlijk altijd heel veel verschillende zaken opnoemen die je hebt gedaan de afgelopen tijd. Dat is natuurlijk het 'gewone leven'dat zich daar voltrekt... Het was leuk om zo even met je mee te kijken...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!