Naar buiten toe

Ik wilde dit jaar wat meer naar buiten toe. 
Mijn leven speelt zich voornamelijk binnen af. Of ik zit op kantoor of ik ben thuis. En aangezien er in het huishouden altijd wel iets te doen is, breng ik ook thuis mijn tijd vooral binnen door. 

Om te voorkomen dat mijn voornemen er bij zou blijven, nam ik het op in mijn Drie Dingen op Dinsdag. 
Die heb ik dus alvast gehaald. 

Zaterdag 8 maart gingen de kinderen naar een verjaardagsfeestje en nam ik een uurtje voor mezelf. 
Ik had er ook voor kunnen kiezen om met Michel in de tuin te gaan werken - dan was ik tenslotte ook buiten - maar in sommige dingen werken wij niet zo goed samen. Werken in de tuin is daar een voorbeeld van. 

Voor de gelegenheid haalde ik onze grote spiegelreflex camera weer uit de kast, laadde de batterij op. Laadde nog een andere batterij op, want die eerste bleek niet goed meer. 
Een beetje onwennig ging ik op pad. 


Dit pad fiets ik altijd voorbij. 
Nu sloeg ik dit ongebaande pad in. Het voelde bijna alsof ik een boef was die ongezien wilde wegkomen. 
Er waren meer wandelaars, maar die heb ik niet op de foto gezet. 
Ik ging tenslotte om in mijn eentje te genieten. 


Zo heerlijk om weer de klik te horen van de spiegelreflexcamera.





Een uur heb ik gewandeld. Dat was precies goed. 
Dit ging ik snel weer doen, besloot ik!




Maandag 17 maart. 



Ik experimenteerde wat met de instelling van de camera. 




Een vleermuiskastje.





Ik ging kijken bij een volkstuincomplex. Een vriendin en ik hadden het plan opgevat om samen een tuintje te beginnen. 
Op het moment dat ik de foto nam, was ik nog niet op het terrein en wist nog niet dat dit het biologische deel was, waar wij een plekje zouden kiezen. 
Na een uurtje praten met een van de tuinders - ik had mijn eerste volkstuinvriend al gemaakt - was ik heel wat wijzer. 
Hoewel het biologische deel het leukste deel van het complex was hebben we toch besloten om nu niet aan een volkstuin te beginnen. 
Ik ben bang dat ik me vergaloppeer aan het werk, maar de zin om er aan te beginnen sluimert nog wel. 
Misschien later. 




7 opmerkingen

  1. Wat een mooie foto's en gewoon bij jou in de buurt.
    Leuk plan, de volkstuin/biologische tuin. Misschien op een later moment, als je dametjes wat ouder zijn?
    x Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's!!!
    Heerlijk om buiten te zijn.... goed plan om het gewoon te plannen want het is herkenbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk buiten zijn, zou je eigenlijk elke dag even moeten doen. Op de fiets of wandelend, al is het maar een kwartiertje... Zo'n groentetuin lijkt mij ook heerlijk, maar ik denk inderdaad dat het heel erg veel werk is. Ik wil ooit ergens wonen waar ik een groentetuin bij huis kan houden...
    Je foto's zijn wel heel mooi, die camera moet je veel vaker gebruiken.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fijn zo lekker in de natuur! Zo dichtbij en het kost niets :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Naar buiten! Heerlijk. Al foto's makend zie je zo veel meer. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's. Meer buiten is ook voor ons wel een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's. Ik ben gek op de natuur. Ik zou eigenlijk ook wat meer met mijn camera op pad moeten, maar ja. ;-)

    En die moestuin kom vast nog wel. Anders neem je nu een vierkante meter in je eigen tuin. Daar kun je ook heel wat op kwijt en kun je aan de gang als je.even 5 minuten hebt of als de kinderen op bed liggen. X

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!