Maandagse Motivatie #25





Voor deze week twee korte aandachtspunten. 

Het FlyLady huishoudsysteem (voorgaande motivaties heb ik al een paar voorbeelden uit dit systeem gegeven) heeft maandelijkse taken, wekelijkse taken en dagelijkse taken.

Elke dag van de week heeft een thema:

Maandag is: Weekly Home Blessing, in een uur doe je een vast aantal schoonmaaktaken. Telkens hetzelfde. 

Dinsdag: Plan and Play. Je maakt een (menu)planning voor de komende week en je gaat iets leuks doen ter ontspanning. 

Woensdag: Anti procrastination Day. Anti uitsteldag. Dit is de dag van de week waarop je iets doet wat je al te lang uitstelt. Bij mij is dat eigenlijk altijd iets regel-achtig. Een instantie of bedrijf bellen of mailen. Afspraken maken. Maar ook een vriendin appen die al te lang niks van mij gehoord heeft. Ik bedenk op maandag altijd wat ik op woensdag ga doen en doe al een paar voorbereidingen, zoals het opzoeken van contactgegevens, omdat ik het anders nog weer opnieuw uitstel. 

Donderdag: run errands. Zo jammer dat er niet een goeie vertaling is voor dit begrip. Als je het vertaalt als 'boodschappen doen', dan denk je aan de supermarkt, maar 'running errands' is meer dan dat. Het is ook: spullen naar de kringloop brengen, geleend item terugbrengen, iets ophalen wat je ter reparatie hebt weggebracht (bril, schoenen), naar de stomerij, naar de glasbak, materialen halen bij de bouwmarkt. Maar goed, hier is dus donderdag voor gereserveerd.

Vrijdag: date night. Dit is de dag waarop je iets plant met je partner of andere dierbaren. De tijd nemen om aandacht aan elkaar te geven en te ontspannen. 

Zaterdag: Family Fun. Dit is de dag waarop je iets ondernemen met je gezin of met je sociale kring. Met je vriendinnen, familie. 

Zondag: Renew your spirits. Besteed tijd aan contemplatie, geestelijke voeding, bespiegelingen. 




Ook nog even de weken van de maand op een rij: 
De komende week is FlyLady in de slaapkamer. 

zone 1 Ingang/rond het huis/eetkamer. 
eerste dagen van de maand tot eerste zondag

zone 2 keuken
eerste volle week van de maand

zone 3 badkamer + extra kamer
tweede volle week van de maand

zone 4 slaapkamer met opbergruimte/inloopkast en badkamer
derde volle week van de maand

zone 5 woonkamer
laatste paar dagen van de maand
van maandag tot de eerste van de nieuwe maand


Deze week zitten we in zone 4. De slaapkamer (en een extra badkamer of inloopkast).  

Wat is er in je slaapkamer wat je rust verstoord? 
Is het een altijd volle wasmand? Is het een stoel met gedragen kleding? Zijn het dozen onder het bed? Is het het stof op je nachtkastje?
 

 

Binnenkort organiseer ik weer een begeleid 7 daags opruimtraject. 
Deze loopt van maandag 4 november tot en met zondag 10 november. 
Het ziet er vrijwel hetzelfde uit als het vorige 7 daagse traject, maar met met kleine verbeteringen en een nieuwe oefening op zondag. Het kost €7. 

Wil je (weer) deelnemen? Je bent van harte welkom om je in te schrijven!


Ik wens jullie weer een fijne week!

Warme groet, 
Anita 
 

Ps1: Wil je elke week de Maandagse Motivatie in je mailbox? Meld je dan hier aan. 

Ps2: Ik heb ook een Instagram Account waar ik gedachtes en berichten deel. 
 

Geen opmerkingen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!