We gaan naar Denemarken

Op vakantie, bedoel ik. Niet emigreren, mocht dat als eerste in je opkomen.
Nog nooit hebben we zo vroeg onze zomervakantie geboekt. 19 november vorig jaar (2015) maakten we een reservering voor 12 dagen in augustus op camping Nyborg Strand via tui.nl.  We boekten zelfs zó vroeg dat de eigen website van de camping nog geen aanbod online had.

Nyborg strand, eigen foto


In de meivakantie van 2015 waren we in Nyborg terechtgekomen op terugweg van Zweden. We werden compleet verrast door al dat moois wat we daar zagen! De stad Nyborg heeft een hele rijke geschiedenis. Ooit werd de stad bezet door de Zweden, maar werd bevrijd door een Nederlandse vloot, o.l.v. Michiel de Ruyter.
Nyborg is de stad waar het koninkrijk is geboren; koning Christian II werd in kasteel Nyborg geboren.


Nyborg castle; foto van het web
Het is pittoresk, het heeft veel design, het heeft cultuur, het heeft leuke cafés, het heeft een strand en het heeft een camping.

leuke straatjes; eigen foto


lekker eten ; eigen foto



De kinderen en ik hebben al heel veel etalages gezien met mooie spullen. Deens Design, het is héél aantrekkelijk!


Op die camping hebben wij een chalet gehuurd. Voornamelijk omdat we geen kampeeruitrusting hebben, maar bovendien ben ik zelf geen hele grote kampeerder.

Deze vakantie is niet alleen de vroegst geboekte vakantie ooit, het is voor ons ook nog eens de aller goedkoopste vakantie ooit geboekt. Nog geen € 500. Omdat we zo vroeg boekten was er een inkoopvoordeel van meer dan 50%.
Hierdoor hoefden we voor het eerst het vakantiegeld NIET aan de vakantie te besteden. Dat geld staat nu apart voor het spaardoel *zonnepanelen*. Wat een heerlijkheid.

We hopen wel dat we nog een weekend of een weekje extra weg kunnen in de zomer. Nu voelen we meteen het nadeel van die goedkope vakantie: alles waar we nu naar kijken voelt onevenredig duur :-). Maar op deze vakantie kan ik me alvast verheugen!

warme groet
Anita



Nyborg strand - even verderop moet de camping liggen. 




13 opmerkingen

  1. Jullie moeten wel nog een volle 2 maanden wachten... 20 augustus? Ik dacht dat jullie vandaag al vertrokken toen ik begon te lezen maar pas over 2 maanden begint de pret? En dit is echt wel supergoedkoop alleen is het ter plekke wel pokkeduur dacht ik of is dat intussen ook compleet veranderd? Wij waren een 5tal jaar geleden in Denemarken en sloegen daar achterover van de prijzen... Komt wel goed...geniet er van over 2 maanden!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan begin augustus weg, niet 20 aug, maar het is inderdaad nog even geduld betrachten voor ons. Volgend jaar valt de schoolvakantie voor ons (regio Noord Ned.) nog later, dan valt de vakantie ook nog deels in september.
      Toen we er vorig jaar waren vonden we de prijzen meevallen, d.w.z. vergelijkbaar met de prijzen van Ned. horeca en winkels. En die liggen ook behoorlijk hoog. Prijzen waar wij aan gewend zijn :-)
      Wel heb ik gehoord dat toegangsprijzen voor musea, speelparken, dierentuinen erg hoog liggen, m.n. omdat er voor kinderen het volle tarief in rekening gebracht wordt. We zullen het ontdekken!

      Verwijderen
    2. Raar hé... hoe kom ik nu bij 20 augustus? In ieder geval een fijne vakantie en leuk...volgend jaar weer een goedkope periode! Mooi meegenomen!

      Verwijderen
  2. Lijkt me een heerlijke plek om vakantie te vieren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi vooruitzicht, het lijkt mij ook een heerlijk land om naar toe te gaan. En de voorpret is ook al leuk, die twee maanden zijn zo om.
    Hartelijke groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke plek! Nog nooit geweest, maar zo te zien erg gezellig. Alvast veel voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er prima uit! En nu heb je lekker lang voorpret :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt heerlijk! Ik vond jullie Pippi Langkous huis vorig jaar ook zo geweldig. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is daar heerlijk!
    Veel plezier met de voorpret
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt goed! Veel plezier met de voorpret! Wij hebben zojuist naar Engeland geboekt (redelijk laat haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er goed uit en nog voor een goede prijs ook.
    Heerlijk om naar uit te kijken!Ik wens je/jullie nu alvast een hele fijne vakantie.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er erg leuk uit zeg! Denemarken lijkt me een mooi land!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne vakantie, maak er een plezierige tijd van.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!