Maandagse Motivatie #7



Ik heb in de beginjaren van het opruimen vaak genoeg momenten gehad dat ik dacht dat het allemaal geen zin had wat ik deed: er veranderde ogenschijnlijk niks. De chaos veranderde niet, routines kreeg ik niet onder de knie, de echtgenoot veranderde zijn gewoontes niet, de financiën veranderden niet, de kinderen veranderden hun gewoontes niet en ga zo maar door. Toch bleef ik oefenen. Elke handeling die ik vaker doe, gaat meer geautomatiseerd. Elke stap die ik zet op het eenvoudiger pad komt telkens bekender voor. Herhalen, herhalen, herhalen. Je handen onthouden de handelingen en doen ze op een gegeven moment op de automatische piloot. Het is je lijf die onthoudt.


Wekelijkse routines die ik mezelf aangeleerd heb: 

* op de maandag leeg ik alle prullenbakken, geleerd van FlyLady. Dat vind ik de leukste taak van de week. Het doet iets met je, om daadwerkelijk het afval uit je huis te verwijderen. 

* ik zet het weekgeld op de boodschappenrekening. Wat er over is gebleven van de afgelopen week boek ik naar het spaarpotje 'restanten'. Als er een duurdere boodschappenweek is, dan gebruik ik een bedrag van het restantenpotje. 

* ik selecteer in de AH app de artikelen die ik uit de bonusbox wil

* ik maak een weekmenu

* ik denk na over wat ik op woensdag anti-uitsteldag ga doen. 

* op dinsdagen plaats ik online bestellingen

* elke dag om 8 uur 's ochtends en/of 8 uur 's avonds 8 foto's van je telefoon verwijderen. 


Wil je de Maandagse Motivatie in de mail ontvangen, meld je dan aan voor de verzendlijst

2 opmerkingen

  1. Ik vind het ook altijd fijn om de vuilnis op te ruimen. Dat voelt heel daadkrachtig en effectief.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!