Zondagse wandeling

Afgelopen zondag wilde ik er graag op uit. De dagen ervoor was ik moe. Zaterdagmiddag deed ik zelfs een dutje, anders vreesde ik voor mijn humeur.
De kinderen wilden niet mee. Zij hadden zaterdagmiddag een feestje gehad en waren nu helemaal in hun eigen spel verdiept. Helaas voor Michel, want hij wilde wel mee, maar moest nu thuis bij de kinderen blijven.

Ik liep een rondje bij ons in de buurt. Er waren nog niet veel andere wandelaars, het was nog vroeg in de middag. Aan het eind van mijn rondje werd het drukker.


In het dunne laagje ijs zitten grote kringen, wat een heel mooi patroon gaf.



Verdwaalde ballonnen tussen het riet.


Ik vind dit watertje prettiger met een laagje ijs. 
Normaal gesproken is het zo zwart...daar krijg ik altijd de bibbers van. 


Toen ik weer bij mijn beginpunt kwam, brak de zon door. De foto doet het mooie weer geen recht; het was zonnig en de bewolking trok weg. Maar momenteel ben ik kampioen slechte foto's maken, dus dit is het enige bewijs van de zon :-)


Thuis werd er met smart op mij gewacht, want we zouden met een legpuzzel beginnen. 


De puzzel had ik tevoorschijn gehaald naar aanleiding van een logje van Stin's Place. De legpuzzel van Mirjam deed me denken aan de legpuzzels van Falcon. Mooie nostalgische prenten. Ik kon geen voorbeeld vinden van de doos die ik heb, maar denk aan zoiets: 




Niet alsof meisjes van 6 jaar al een puzzel van 1000 stukjes kunnen leggen.....nee, dat is een (dankbaar) klusje voor mama :-)

2 opmerkingen

  1. Hoi Anita,
    Goed van je dat je toch zelf een stukje bent gaan wandelen. Mijn ervaring is dat je van het buiten zijn alleen al nieuwe energie krijgt en dat je van wandelen nog meer energie krijgt... En hoe leuk om dan samen zulke leuke puzzels te maken...
    Fijne dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke wandeling zal dat geweest zijn, je foto's laten echt wel zien hoe het was :)
    En een heerlijke thuiskomst dan.... puzzelen, gezellig met de meiden :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!