Spontaan en last minute: 7 daags opruimtraject ~ 19 mei






Heel erg last minute heb ik bedacht om weer een 7 daags opruimtraject te organiseren. 


Ik zag mijn werkkamer en ik wist: het is weer tijd om mijn 'bovenkamer' op te ruimen, zoals ik 'm noem. 


Elke kamer in je huis heeft een link met een aspect in jezelf en je leven. 


Ik weet nooit precies of mijn werkkamer rommelig wordt omdat ik teveel aan mijn hoofd heb, of dat mijn hoofd rommelig wordt omdat mijn kamer rommelig is. 


Opruimen en minimaliseren doorbreekt elke impasse. Een micro-besluit om een elastiekje weg te gooien kas al het begin zijn van het doorbreken van een impasse. 


Dit leek mij een mooi moment om weer een begeleid 7 daags opruimtraject te starten. 


Heb je ook een ruimte in je huis waar je tegenop ziet om op te ruimen? Kun je wel wat bemoediging gebruiken? En wil je meer te weten komen over jouw diepere redenen voor jouw opruimblokkades?


Het idee kwam erg spontaan in me op,  ik wil gelijk maandag beginnen. 

Het traject loopt dan van 19 mei tot en met 25 mei. 

Voel je ook een spontane 'ja' opkomen? Je bent van harte welkom om je aan te melden



Speciaal voor die ene ruimte/kast/berging/kamer in je huis waar je al zo lang tegenaan hikt. Waar je al zo vaak aan begonnen bent (in gedachten) en waar je maar geen deuk in lijkt te kunnen slaan. Je hebt al pogingen ondernomen, maar er lijkt alleen maar meer bij te komen. 

Of je hebt deze kast/kamer/berging/schuur al zo lang ontweken, dat het een steeds grotere horde voelt om te nemen. 


Welke ruimte of kast of project je aan wilt pakken is helemaal jouw keuze. Dat kunnen de dozen zijn die er nog steeds staan van de verhuizing van 5 jaar geleden. Het kunnen jouw keukenkasten zijn. Of kledingkasten. Babyspullen. Het kan al het papierwerk zijn. De garage. Berging. Of de spullen die je in huis genomen hebt nadat je het huis van je ouders leeg hebt gehaald. Je kiest de ruimte helemaal zelf. 



Graag wil ik met jou een week de tijd nemen om die moeilijke plek in jouw huis aan te pakken. Met elke ochtend een mail met een praktische opdracht zul je je bemoedigd voelen om ook die moeilijke plek aan te pakken. Naast de praktische opdracht, deel ik ook inzicht-opdrachten. Deze zijn bedoeld om je vertrouwd te maken met de diepere lagen van het opruimen. Welke stukken je taai vindt om op te ruimen en waarom dat zo is. 


De indeling van de dagen ziet er als volgt uit:


🍀 dag 1: stem je af op de kamer / kast. Hoe wil je dat de kamer voor jou werkt? Hoe moet het jouw leven gemakkelijker maken? 


🍀 dag 2:  opdelen in behapbare stukken. Sorteren, categoriseren, comprimeren. 


🍀 dag 3: welke keus is makkelijk terug te draaien (als het nodig is)? Besluiteloosheid ontstaat wanneer je overbelast bent. Maar het zorgt er dus ook voor dat je situatie niet verandert. 


🍀 dag 4: reserveer deze dag om daadwerkelijk spullen weg te brengen. 


🍀 dag 5: deze dag gaat over waarom we vasthouden aan spullen. Bijna altijd omdat we ons willen beschermen tegen angst of pijn.


🍀 dag 6: vooruit bewegen. De energie van items uit het verleden stagneren de flow. Wat kun je binnen jouw mogelijkheden doen om de energie weer in beweging te krijgen. 


🍀 dag 7: een dag voor contemplatie. Met een gesproken meditatie. 


Aan het eind van deze 7 dagen heb je niet alleen een flink stuk opgeruimd, maar heb je ook meer inzicht in jezelf. 

Na 7 dagen heb je meer zelfkennis ontwikkeld en meer zelfvertrouwen om daarna in eigen tempo verder op te ruimen. 




Er is een whatsappgroep voor wie graag vorderingen wil delen, bemoediging geven en bemoediging ontvangen. 



Deelname bedraagt €7

Voel je van harte welkom om je aan te melden



Warme groet, 

Anita

1 opmerking

  1. Wat een leuk initiatief weer! Mijn werkplek ziet er op dit moment ook hartstikke rommelig uit, en ik weet dat ik dat zelf gedaan heb. De rest van het huis wordt rommelig door mijn gezin, maar mijn kantoortje? Dat heb ik zelf veroorzaakt....

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!