Wisselvallig

De dag verliep net zo wisselvallig als het weer. Soms was er regen, soms wat het droog. Soms brak de zon door, soms was het bewolkt.
Zo start je de dag vol energie en plannen en speelplezier, zo praat je een uur lang in op je ontroostbare dochter die alleen maar haar lievelingslegging aan wil. Die juist in de wasmachine zit.
Zo ben je volop aan de strijk, zo zit je met een overstuur gehuilde dochter op schoot omdat ze het dropje dat haar zus voor haar heeft meegenomen niet lust.
Zo is ze weer getroost met een bakje yoghurt en vruchtjes en deelt een daarop volgend bakje pap met haar zus, waar ze later mee in een huis gaat wonen. En dan krijgen ze elk drie kinderen - dat is samen zes. Of ze krijgen elk vier kinderen - dat is samen acht.
Zo fiets je heenreis met droog weer naar de supermarkt en twee dochters op hun eigen fiets - zonder legging want er was geen enkele andere legging die voldoet.
En zo fiets je terugreis in de stromende regen.
Zo ben je mooi op tijd voor het meditatieweekend en zo moet je je haasten als blijkt dat de handrem geknapt is toen je fiets was omgewaaid door de harde wind en het remblokje aanslijt.
Niks veranderlijker als het weer.

9 opmerkingen

  1. Oh Anita, wat een dag had jij. Ik kan me nog wel herinneren dat toen mijn meiden klein waren, er ook zilke dag waren, alleen zit er bijna zeven jaar leeftijdsverschil tussen mijn meiden, dus ik had er maar eentje tegelijk met nukken, dat scheelt wel een heleboel denk ik. Maar natregenen voelde toen precies hetzelfde hoor...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof vast (en ik hoop ook) dat ik over een kleine dertig jaar deze dag ook nog herinner.
      Een voordeel was dat de leggings niet natgeregend waren, want die hadden ze niet aan ;-)

      Verwijderen
  2. Hoi, zou je iets kunnen vertellen over je meditatie weekend, ben erg benieuwd, wil dit ook eens gaan doen, groet Dirkje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je er naar vraagt, Dirkje.
      Ik vind het heel leuk om er een keer wat over te schrijven, maar tot nu toe wist ik niet zo goed wát ik er over zou kunnen vertellen.
      Nu jij er naar vraagt is dat een mooie aanleiding :-)

      Verwijderen

  3. fijn , ik ben benieuwd, groet Dirkje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja soms ..... Haha gelukkig waait het weer ook weer over ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oef wat een dag... gelukkig ging je op meditatie weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!