Recykleren: kinderschort

Gemma en Ellie vinden het ontzettend leuk om in de keuken te helpen. Een tijd terug heb ik daarom voor elk een schort genaaid. Ik was toen net in de ban van het recykleren. 



Ik gebruikte een laken van hun ledikant waar ze uitgegroeid zijn.
Het patroon vond ik op de website van Jan Sikkes.


Alle materialen had ik in huis. Het band, de knopen het bies met de pompons. Het band om de nek heb ik aan een kant vastgenaaid en aan het andere eind een knoop opgenaaid. 



In het schort zelf heb ik een knoopsgat gemaakt, dan kan ik de knoop verzetten op de band wanneer ze groter groeien. In plaats van extra knoopsgaten in het band te maken. 



De rozet komt van een versleten legging. 



En tot slot mochten ze van mij met textielkrijt zelf hun eigen schort beschilderen. 


Wanneer je de tekening strijkt blijft het er na het wassen ook op zitten. Laat je het strijken achterwege, dan kun je het nog weer uitwassen. 






1 opmerking

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!