zondag 7 oktober 2012

Recept voor schoonmaakmiddel (azijn met blauwe dreft)

In een van mijn eerdere blogs schreef ik over hoe ik met een schoonmaakmiddel van azijn en dreft de douche ging schoonmaken. Ik had het een keer gelezen op pinterest, maar had de pin destijds zelf niet bewaard. Nu heb ik het even teruggezocht. Het Amerikaanse recept gebruikt Dawn, het Nederlandse equivalent is blauwe Dreft.

Een deel keukenazijn verhitten, en een deel blauwe Dreft toevoegen. Bijvoorbeeld van elk 50 ml.
Dit in een plantenspuit doen, even schudden en dan spuiten maar. Een paar uur laten intrekken en dan met een (schuur)spons er af boenen. Tot slot afspoelen.

Groetjes Anita

2 opmerkingen :

  1. Dat ga ik zeker uitproberen. Onze douchecabine lijkt ook uit matglas te bestaan dankzij de kalkaanslag...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tegenwoordig smeer ik het mengsel vanuit de pan met een spons op de wanden. Van een plantenspuit krijg ik een lamme arm.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!