Beelden van de afgelopen weken

Het leven hier lijkt soms wel een doorlopende voorstelling. Even een korte pauze en hup, daarna meteen weer door.
Ik doe manmoedige pogingen om wat langer stil te blijven staan bij de momenten, maar het komt meestal neer op nagenieten bij de foto's.

Oktober had nog een mooie nazomerdag waarop we allemaal buiten zaten. 
Ik deed een kaartspelletje met de kinderen, de echtgenoot liep een rondje hard en kater Indy deed een dutje in de zon. 


Op een vrijdagmiddag met de meiden en een vriendinnetje naar de kinderboerderij.


Ik had last van mijn keel en maakte een verzachtende siroop. 
Honing met saliebladeren. 
Bewaren in de koelkast.
Thee maken van een in honing gedrenkt blaadje salie. Salie werkt zuiverend.



Gemma deed aan foto styling. De tafel werd gevuld met lekkers en pinterest-waardig neergezet.




Ik maakte op de valreep druivensap van druiven uit eigen tuin en gaf een paar flesjes samen met ander fruit cadeau aan mijn schoonouders. 




De meiden gingen een middag naar mijn ouders, terwijl ik een feestelijke bijeenkomst op het werk had. Samen met oma maakten ze deze mooie herfstschalen. 







Ik bakte vanalles in het kader van Heel Holland Bakt. 
Niet alles lukte even goed. Dit was een cheesecake, gegaard in een schaal water. 
Hij was prima gelukt, totdat ik de kinderen naar bed bracht en niet de vorm uit zijn voetenbad haalde. Gevolg was dat het een sompige taart werd (ondanks de alufolie).




Ik ontdekte een heel leuke website. 
Kids-were-here. Een groepje fotografen die de sporen die kinderen achterlaten in beeld brengt. Niet zo zeer de rommel die ze achterlaten, maar meer het onderbroken spel en de fantasie die achterblijft. Ik kan het zelf niet zo mooi op de foto zetten, maar het is een poging waard. 



We maakten een boswandeling op een margedag.




We vierden de 7e verjaardag van de meiden. 
Met visite van familie.







En een dagje met z'n vieren naar de Dierenpark Emmen. 






Fijne momenten verdienen het om langer bij stil te staan.

Lieve groet
Anita


24 opmerkingen

  1. Ja, de tijd vliegt hé!
    Leuk foto-overzicht. Alsnog gefeliciteerd met je dochtertjes. Wij hadden hier ook een jarig zoontje in oktober.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook van harte! Volgens mij is je zoon 6 jaar geworden.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je. Ik denk dat ik dit soort overzichtlogjes vaker ga plaatsen.

      Verwijderen
  3. Die voetjes op die ene foto, leuk!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze had heel veel foto's gemaakt die goed gelukt waren, maar deze met de voetjes vond ik zelf ook zo leuk.

      Verwijderen
  4. Ik zou soms ook meer bij dingen stil willen staan. Maar het leven raast soms zo voorbij, en sleurt me dan al weer mee. Foto's zijn een mooie manier om dingen toch even 'vast te houden'.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik versta de kunst nog niet zo goed om stil te staan, deels omdat ik zoveel leuk vind, maar deels laat ik me ook meesleuren terwijl het niet hoeft.

      Verwijderen
  5. Lekker genieten van die momenten. De taart was zeker dezelfde die ik had gemaakt. Ziet er net zo uit tenminste. Gefeliciteerd nog met de verjaardag van jullie dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb even gekeken welke taart jij gemaakt hebt. Ik had een recept van Nigella Lawson. Ook met heel veel roomkaas.

      Verwijderen
  6. Wat een leuke foto's! Dat idee van die net vertrokken kinderen is ook leuk zeg, ik vind die van jou ook mooi hoor.
    Mijn favoriet van deze serie is toch wel die van je dochter met die blote voetjes op de stoel, zo lief :-)!
    En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met de meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die kleine Gemma is inderdaad Pinterest-waardig bezig!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo weet je precies naar welke foto's haar moeder altijd kijkt ;-)

      Verwijderen
  8. Heerlijke weken zo te lezen! Nog een late Heppieheppie verjaardag aan de meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja er gebeuren eigenlijk altijd veel te veel dingen tegelijk. Maar elke dag iets moois om van te genieten is ook heel leuk natuurlijk. Fijn dat je dan nog even kan terugdromen bij het zien van deze geweldige foto's. Die stylingfoto van je dochter vind ik echt super. Die voetjes... top.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik het nog; Gefeliciteerd met je meiden, 7 al weer, waar blijft de tijd.
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
    2. Ik probeer er in het moment met volle aandacht bij te zijn, maar dat lukt me zeker niet altijd. Al weer andere zaken die mijn aandacht vragen. Dan ben ik blij dat ik nog foto's heb om bij na te genieten.

      Verwijderen
  10. Wat een mooie blogpost! Zo leuk, al die gezellige en huislijke activiteiten in beeld gebracht.
    Gemma's foto is ook prachtig. Ook leuk dat je een mislukte taart in beeld brengt. ;-)
    Gelukkig blijf je bloggen, want ik geniet van je berichten. Ik had nu zelf ook even een kleine blogpauze....maar ik ben weer aan het bijlezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!