Goedkope knielappen

Elk kind heeft het: een lievelingskledingstuk. Bij Gemma en Ellie is dat de Hello Kitty spijkerbroek. Het geeft nooit strijd wanneer ik ze deze broek aan wil trekken.
Maar, zoals dat gaat met lievelingskleding, ze zijn ook het eerste stuk.
Leuke knielappen zijn best prijzig en aangezien ik dat de broeken niet waar vond - deels omdat ze zo mooi niet meer zijn, deels omdat ze over een paar maanden toch te klein zijn geworden - zocht ik een goedkoper alternatief.





Ik vond een leuk, maar te klein geworden, hemd en nog een rol niet-klevende vlieseline en ging aan de slag. 




Ik knipte iets creatiefs, zowel uit het hemd als uit de vlieseline. 


Met een zigzag steek zette ik het vast. 
Dat was nog een hele toer, want zo'n broekspijp is vrij smal om onder de naaimachinevoet in het rond te naaien. Maar het is gelukt. 

Goedkoop, maar toch effectief. 

4 opmerkingen

  1. Wat leuk/duurzaam/creatief! En dat je het zo onder de naaimachine hebt gekregen, vindt ik heel knap! Dat moet een enorm gefrummel geweest zijn. In kledingreparatiewinkels tornen ze altijd aan een kant de zijnaad los.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed, slim, creatief en goedkoop idee. Die onthouden we hier even haha.
    En zeker dat je het onder de machine gekregen hebt ik heb het echt met de hand gedaan hoor, maar met de machine is natuurlijk veel mooier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anita,
    Super leuke oplossing. Staat lekker kleurrijk en het hemdje werd toch niet meer gebruikt lees ik...
    Het zal best een klus geweest zijn om die broekspijpen van zo'n kleine meisjesbroek onder je naaimachine heen te krijgen maar het is geweldig goed gelukt!
    Ik wens je alvast een mooie dag morgen...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeie tip. Zoonlief heeft net de knie van zijn lievelingsbroek kapotgevallen. Dus ik ga eens op zoek in zijn 'te kleine kleding'!
    Maar dat wordt voor mij wel met de hand denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!