Heimwee naar de blogger leeslijst

Zo, ik ben weer ingeplugd op de grote pc. Er zit een nieuwe harde schijf in.  De man besteedde weer de nodige uren aan de zaak. Grappig om nog even te vertellen is dat Michel dus voor de mac de doos had bewaard (die gewoonte van hoofdzakelijk mannen waar ik de vorige keer over schreef). Sterker nog hij had niet alleen de apparaat doos bewaard, maar ook de verzenddoos waarmee de mac destijds bezorgd werd. Bij de vorige reparaties kwam daarvan maar een doos terug, dus we hadden er nog maar een. Dat was op zich al slordig van de service afdeling. Deze keer bracht de man 'm - in doos - naar de winkel en toen hij 'm weer op kon halen wilden ze 'm zo, zonder doos, weer meegeven. Nou, dat vond mijn man niet zo grappig! Ik kan me zijn gezicht voorstellen. Toen hij om de doos vroeg kreeg hij een schaapachtige reactie 'oh, was dat uw doos?' en haalden 'm uit het magazijn. Had ik al verteld dat de man (en ik dus ook) maar matig enthousiast zijn over de service van apple?

In ieder geval, Michel kon wel gelijk na het publiceren van mijn blogpost het nut bewijzen van het bewaren van de verpakking vanwege garantie. Ik zal er nooit meer over klagen.

Mijn stemming van de laatste weken is wat melancholisch. Ik heb zin in iets nieuws, zin in verandering, maar blijf toch een beetje in het vertrouwde hangen. Ik sla wat nieuwe wegen in, maar keer als snel weer terug naar het vertrouwde pad. Het is het allemaal net niet. Of dat nou komt omdat het oude pad het juiste pad is of omdat ik het nieuwe pad opgeef, ik weet het niet. Ik heb allerlei mooie onderwerpen om over te schrijven, maar als ik er aan wil beginnen denk ik dat het toch niet het goeie moment er voor is. Dan eerst maar een andere schrijven (bijvoorbeeld over heimwee naar de blogger leeslijst....).

Deze nieuwe layout van het blog is het eigenlijk ook net niet helemaal. Hoe de artikelen geplaatst worden vind ik wel plezierig, maar verder heeft het toch wel zijn beperkingen. Als lezer moet je bijvoorbeeld op een menuknopje klikken om oude blogberichten te kunnen vinden of de labels. Je ziet het niet in een oogopslag. Berichten zoeken? Ook al onvindbaar. Sterker nog, ik kan vaak zelf mijn berichten niet terugvinden! De neiging is groot om weer terug te gaan naar de oude layout. Toch houdt iets me daarin ook weer tegen. Terug naar het oude? Is dat de weg?

Een tijd terug was ik helemaal overgestapt naar bloglovin voor mijn leeslijst. Blogger had toen iets aan het dashboard veranderd, waardoor de leeslijst wat verder weg zat. Maar ik kreeg heimwee naar de leeslijst van blogger. Had het idee dat ik van sommige blogs heel lang niks gehoord had. In bloglovin had ik ook heel veel nieuwe blogs - veelal mensen die op wordpress schrijven, niet iedereen van mijn oude lijst zat op bloglovin. Toen begon bloglovin met de mogelijkheid om reacties te kunnen geven. Best aardig dacht ik eerst, maar ik wil als blogger liever reacties bij de blogpost zelf, gewoon omdat dat mijn platform is en ik het graag bij elkaar wil bewaren. En toen kwam bloglovin met de mogelijkheid om zelf posts te plaatsen. Dat vond ik echt gek! Wat ben je nou, bloglovin? Een leeslijst of een bloggerplatform? Toevallig schreef Kreanimo in diezelfde periode over haar eigen twijfels hier over en voelde ik me niet zo alleen.

Ik ging weer eens kijken in mijn leeslijst van blogger en als eerste was de blogpost van Puur Arnika. Het was toevalligerwijs haar eerste post sinds lange tijd. Sommige blogs was ik echt uit het oog verloren! Het voelde alsof ik oude vriendinnen weer terug vond! Een gevoel van spijt over verloren tijd, maar ook heerlijk om weer terug te komen in die sfeer van toen ik begon met bloggen. Het gevoel dat ik een 'kringetje' had. Blijkbaar had ik dat gemist. Dat gevoel. Het voelt prettig om die leeslijst weer nieuw leven in te blazen. Ik probeer het weer goed te maken bij jullie!

De volle maan van de maand mei was op 10 mei en is de maan van het ontwaken. Ik las dat het de maan is om plannen die verborgen (in je opgesloten) liggen ten uitvoer te gaan brengen. Zoals bloemen en blaadjes die in het vroege voorjaar in knop zaten nu te voorschijn kunnen komen.
Ik las ook dat je plotseling van idee of mening kunt veranderen en een andere richting op kunt gaan. Er kunnen plotselinge nieuwe ideeën in je opkomen en vernieuwende plannen en er kunnen onverwachte, verrassende wendingen komen. (inspirerend leven)

Dat dus. Het schijnt ook zo te zijn dat je nu niet moet achteroverleunen en maar afwachten wat er op je pad komt. Maar dat je goed alert moet blijven op de signalen om ze op te pikken. Ik ben er nog niet uit.

welke kant gaat het op?




Reacties

  1. Oh , hoe herkenbaar. Mijn Apple pc heeft gister de geest gegeven en is nu ter reparatie. Vreselijke acties vind ik dat.
    Jij bent in ieder geval weer online. Ik moest even wennen aan je lay out, maar wel gezellig dat je er weer bent
    Fijn weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik twijfel ook al heel lang om mijn blog wat veranderen. Hij ziet er niet zo gelikt uit maar ik ben hem nu gewend zoals hij is. Kan je geen tussenweg vinden? je blog ziet er nu wel leuker uit maar kan je er niet alsnog een leeslijst toevoegen? Of andere veranderingen die het voor jezelf makkelijker maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook een man die de dozen bewaard. Het verkoopt straks beter, is zijn argument. Maar ik vraag me af of dat al die extra bergruimte waard is?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's waar: dat is mijn eigen argument om dozen te bewaren, dat het beter verkoopt :-). Ik had een tijd terug een speelboog - doos bewaard. Speelboog verkocht, maar de doos hoefde diegene niet....

      Verwijderen
  4. Ik werd echt helemaal gek van Bloglovin '. Probeer nu een andere manier te vinden om blogs te gaan volgen. Ben er nog iets helemaal uit. Wat leuk dat je op deze manier dan weer "oude bekenden" tegenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? Wat irriteert jou? Gewoon nieuwsgierig. Toch opvallend dat bloglovin zo'n snelle opmars maakte, maar nu vrienden begint te verliezen.

      Verwijderen
  5. Ik heb ook die nieuwe lay out en vind het er mooi en strak uitzien. Toch...heb ik ook wel wat bezwaren...ik vind t iets minder toegankelijk...een lezer moet wat meer klikken. Dus ook ik twijfel...;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!

Populaire berichten van deze blog

Bakken met de airfryer

Spookpak maken van oud laken

Hoe bouw je een yoga routine op (deel 1)