woensdag 22 maart 2017

Stalen huwelijk



Vandaag zijn Michel en ik 11 jaar getrouwd. Dat heet een stalen huwelijk.
Ik vind dat wel passen. Niet alle huwelijksjaren waren even makkelijk. Er waren zorgeloze, mooie tijden, maar ook diepe dalen. En toch houden we stand. Hij en ik. Als staal.

Het grootste deel van die 11 jaar loop ik met het plan om voor elk huwelijksjaar iets te kopen dat het huwelijksjaar verbeeldt. Papieren bruiloft voor 1 jaar huwelijk, houten bruiloft voor 5 jaar, donzen bruiloft voor 7 jaar enz. Het leek me dan ontzettend leuk om iets van papier te kopen in het eerste jaar (zoals de krant van die dag), iets van hout in het vijfde jaar ...nou ja, you get the picture.

Helaas is dat er nog steeds niet van gekomen. Dan was het geld weer op, dan had ik geen tijd of geen inspiratie, vond het overdreven of legde me er bij neer dat ik gewoon niet zo romantisch was. Maar dit jaar gaat het echt anders! Heel mooi op tijd (not) zocht ik op wat het symbool was voor 11 jaar en zonk de moed me in de schoenen, want wat moet ik nou verzinnen bij staal?!

Ik vroeg het aan google (eerst vroeg ik het aan Siri, maar die begreep me niet goed - je weet wel, Siri de vraagbaak van je ipad) en tussen alle afbeeldingen van armbanden, horloges, barbecue grillplaten, kunstige beelden van staal, was een plaatje van een pan. Ik bedacht met dat we het al vaak gehad hebben over een snelkookpan. Hoewel ook dit compleet niet romantisch is, vind ik het toch een goed idee. Je gebruikt het regelmatig en als je een goeie pan hebt, dan kan 'ie zeker 30 jaar mee. Als ons huwelijk ook nog 30 jaar mee kan, dan doe ik het er voor!

Mijn snelle zoektocht leert dat zo'n pan best prijzig is, dus ik ga maar niet halsoverkop eentje aanschaffen. Ik heb er ook helemaal geen ervaring mee. Mijn moeder gebruikt 'm niet, dus op die manier ben ik er ook niet bekend mee. Tips voor zo'n pan zijn welkom!



Ps: ik zag net dat blogger nieuwe blogsjablonen heeft. Daar zitten wel erg leuke tussen! Eigenlijk heb ik zin om er te schakelen op een andere, maar ik wil jullie niet van het padje af brengen. Maar goed, het kan zijn dat ik ergens deze week een andere bloglayout heb. Don't go away!

16 opmerkingen :

  1. Van harte gefeliciteerd met jullie stalen dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefliciteerd met deze mijlpaal/

    De snelkooppan gebruik ik alleen om te wecken, dat gaat lekker snel.
    Verder is mijn ervaring niet gunstig, ik vind er een raar smaakje aan zitten dat me aan ziekenhuis/gaarkeuken doet denken.
    Als test stoofvlees zowel in snelkookpan als gewone pan gemaakt met dezelfde ingredienten, de gewone echt veel lekkerder.
    Als je er neemt moet je je er echt in verdiepen.
    Ik heb net een Airfryer gekocht die bevalt wel goed. Ik maak er snacks en patatjes in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk ook aan een snelkookpan. Weet dat nog van vroeger toen mijn moeder er de heerlijkste boerenkool en erwtensoep ik klaarmaakte. Voor bijvoorbeeld runderstoof zit ik meer te denken aan een slowcooker. Zal wel voor straks zijn als ik meer opbergruimte heb. Nu nog even niet.
    Gefeliciteerd nog met jullie stalen huwelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd, ik had er trouwens nog nooit van gehoord! Leuk stel zijn jullie! Een beeldje van staal zou ook mooi zijn. Nog veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met jullie 11 jarig huwelijk! En wat een grappig idee om zulke cadeaus te geven, had er nog nooit van gehoord. Zelf heb ik geen ervaring met de snelkookpan, dus helaas geen tips van mij.. Fijne dag samen, geniet van de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met jullie huwelijk, dat het maar lang zo sterk als staal mag blijven. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met jullie stalenhuwelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd!! En ik laat me door een nieuw blogsjabloon niet wegjagen hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog gefeliciteerd met jullie stalen huwelijk! Dat klinkt erg stevig : )

    Huisvlijtt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alsnog gefeliciteerd van mij! Wat van staal is heeft sterkte en is slijtvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk he al die verschillende benamingen voor de huwelijksjaren. JE denkt toch eerder aan zilveren en gouden bruiloft maar er zijn dus namen voor elk jaar! Ik ben inmiddels een paar maanden getrouwd dus ik ga nog veel materialen tegemoet;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet te lang wachten met herinneringsgeschenken kopen, zoals ik gedaan heb!

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!