maandag 21 november 2016

Het stoerste vintage boekenblog Ogma

Het is een beetje stil hier op mijn blog, maar ik ben er nog wel hoor. De tijd vliegt gewoon voorbij. We hebben het een nog niet gehad of het andere dient zich al weer aan. Ik moet mijn rustmomenten bewaken, ze zijn heel schaars. Met alles wat zich aandient in deze tijd van het jaar probeer ik niet te versnipperd te raken, maar dat lukt niet elke dag even goed. Als er dan een dag is waarop ik mijn handen vrij heb, zoals vandaag, dan weet ik soms niet waar ik het eerst mee zal beginnen. Met dat stukje over de tortilla lasagne? Of over de Maanvrouw - omdat dat boek terug moet naar de bibliotheek. Of de was opvouwen en de strijk doen? Mijn moeder bellen? Of die advertenties op marktplaats zetten? Of een aflevering van Call the Midwife kijken? Of een meditatie doen? En dan heb ik alleen nog maar de dingen opgenoemd die ik graag zou willen doen.

Met al die dingen die door mijn hoofd stuiteren vergat ik bijna dat vandaag mijn eerste artikel voor Ogma online staat! Sinds kort mag ik me redactielid noemen van dit allerstoerste vintage boekenblog. Een blog dat eigenlijk vooral gaat over het leven met boeken en niet zozeer recensies oplepelt. Geen droge kost dus.
In december verschijnt er op Ogma een sfeervol Kerstverhaal in vijf delen. Als je dat verhaal nog niet eerder gelezen hebt op mijn blog dan krijg je nu een nieuwe kans. Ogma volgen kun je zoals altijd op allerlei manieren. Facebook, website, bloglovin.

Lees hier mijn eersteling voor Ogma: over De Gorgels van Jochem Myjer. 





Ik heb trouwens ook een eigen facebookpagina. Daar verschijnen wel eens achter-de-schermen berichten of licht ik een ouder artikel uit.

6 opmerkingen :

  1. Luek boek was fdat, ik heb het ook voorgelezen.

    Zal eens op die ogma kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je artikel met plezier gelezen en heb bedacht dat jongste (van 11) en ik elkaar maar moeten voorlezen. Eerlijk geschreven mis ik het voorlezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je redactielid bent! Ik mis het voorlezen wel eens hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie soms wel eens dat er vrijwilligers worden gevraagd om voor te lezen. Eigenlijk zou ik dat nu al wel willen doen, maar de tijd ontbreekt me. Maar dat lijkt me heerlijk om samen met een kind (of misschien zelfs volwassenen) voor wie het Nederlands niet zo vertrouwd voelt in een boek te duiken.

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!