dinsdag 20 september 2016

De chill hut

Op pinterest zag ik een leuke hut voor kinderen. Het idee was niet alleen super cool, het leek me zelfs wel te doen om zoiets na te maken. (klik hier voor oorspronkelijke idee).
Het duurde uiteindelijk twee lang en twee kort en mijn vader moest er aan te pas komen om e.e.a. nog deze zomer te realiseren, maar de chill hut is er gekomen!


Mijn basisidee was een frame bouwen op een pallet die ik langs de kant van de weg had gevonden, maar mijn vader had grootsere ideeën. Hij maakte een grotere bodem, een dakje en een hekje.
Ik haalde waterafstotend doek en hamerde dat vast met meubelspijkers.

Mijn zachte yoga mat er in (het is een schapenwollen mat die ik ooit bij yogini kocht), zo'n ikea opberggeval die nog ergens onderin een kast lag, een zitzak en kussen en tadaa!

De kinderen hebben er een keer in gespeeld met de hamsters.....





Daarna werd de hut van mij en de katten....


de rechter kat is van ons, de linker van de buren


Gisteren nog weer heerlijk in gelegen in de nazomerzon. Boekje erbij. Thee erbij. Geluiden van de vissen in de vijver erbij, gekwetter van de vogels erbij, geruis van de bomen erbij. Dutje doen. Heerlijk....even bijkomen van weer een weekend mediteren. (wat doe je dan tijdens dat mediteren?).



onscherp, maar dat past eigenlijk wel

altijd goed gezelschap...

Het einde van de zonnige buitendagen is nu echt wel in zicht. Straks de hut maar verplaatsen naar een plek waar hij fatsoenlijk de winter door kan komen. Hij is gewoon té leuk om te laten verpieteren.




11 opmerkingen :

  1. Wauw, dat is echt te gek! De chill hut. Super zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gaaf idee! Leuk is dat hè om ideetjes van Pinterest na te maken! Hij is erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is mooi geworden zeg! Wat fijn dat je vader zo handig is en goed kon helpen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem geweldig! En ik weet zeker mijn kinderen ook.

    (In ons geval nu dus nog in de tuin gaan zoeken naar een plekje waar het ding kan staan zonder dat er a. te veel spinnen in gaan zitten - het donkere noorden - b. je wel een beejte privacy hebt als kind, dus niet te dicht bij het terras waar pa en moe zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig idee! Vinden kinderen vast fijn om een hoekje voor zich zelf te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig idee! Vinden kinderen vast fijn om een hoekje voor zich zelf te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er super leuk uit. Wie weet ooit eens zoiets voor in ONS nieuwe stulpje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijn plekje om van het buiten gevoel te genieten.
    Heb jij even geluk dat de kinderen er niet veel mee deden!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!