zondag 10 juli 2016

Gekregen van Hip en Kleurig: Ik leer haken

Ik won wat leuks! Van het blog van Hip en Kleurig kreeg ik het boekje Ik leer haken. Daar ben ik superblij mee. Het boekje had ik al een keer gepind op pinterest, met het idee om mijn dochters haken te leren.



Met name Gemma zit momenteel in een hernieuwde loom-fase. Deze keer zijn het niet alleen maar armbandjes die gemaakt worden, maar worden het allerlei diertjes. Ze kijkt op youtube naar instructies filmpjes en kan alles zo na maken. Ik hoef haar daar niet bij de helpen, heel knap hoe ze dat doet. Eveline Maureen (dé instructrice van loom-filmpjes) is een bekende stem in huis geworden.

Rupsje Nooitgenoeg, slangen, beertjes, een hamster, een inktvis, Mickey Mouse...alles van loom

Van loomen is maar een kleine stap naar haken. En wat zou het leuk zijn als ik ze dat kon leren!
Het boekje Ik leer haken is gericht op jonge hakers. Met leuke tekeningen erbij van muisjes en vogels. Mijn dochters waren wel te porren voor een lesje. Met een beetje geduld en niet te hoge eisen werd het een prima ketting van lossen en vasten.

Neem vooral ook een kijkje bij Hip en Kleurig, een gevarieerd blog met handwerkjes, boeken, bloemen, kunst en cultuur.






4 opmerkingen :

  1. Leuk Anita! Mijn dochter kan haken, maar ziet daar nog niet zo de aardigheid van in, heeft het geduld niet om een projectje af te maken. Met loomen is dat ook wel een beetje zo, maar gaat toch makkelijker. Maar dit is inderdaad een heel leuk beginnersboekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat leuk, van vroeger heb ik nog zo'n boekje, ik leer breien. Ik denk daarbij altijd aan de kleindochters. Leuke beestjes heeft ze gemaakt, enig, haken gaat haar vast lukken. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het boekje is goed terecht gekomen. Dochters geven volgens mij een andere dimensie aan het moederschap. Ik heb drie zonen.
    Veel plezier met de haaklessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh 14 jarige dochter hier houdt zich echt verre van haken en breien. De kussenhoezen die ik nu haak vindt ze dan wel gaaf (gelukkig maar). Ach zij heeft andere hobbies waar ik dan weer van kan leren <3

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!