vrijdag 8 juli 2016

Dagje vrij? De Naturij!

Dat is de slogan waarmee speelpark/kinderboerderij/ponypark/verkeerstuin De Naturij in Drachten adverteert.


En dat is precies wat wij vorige week deden op onze vrije vrijdagmiddag. Ik en de meiden en een vriendinnetje. Daar ging een heel verhaal aan vooraf, zoals dat wel vaker gaat. Mijn collega ging afgelopen vrijdag trouwen. In Drachten. 's Ochtendsvroeg. Daar wilde ik wel heen, maar dat vergt enige planning. Michel werkt in Drachten en gaat met de auto. Dus brachten we 's ochtends de kinderen naar school en reden daarna samen naar Drachten. Ik zette Michel af bij z'n kantoor en reed zelf door naar de trouwerij, die was 's ochtends vroeg al. Daarna reed ik weer naar huis om de kinderen van school te halen. Omdat Michel 's middags ook wel weer naar huis wil, zou ik hem weer ophalen. Om wel een leuke reden te hebben om nòg een keer naar Drachten te rijden, bedacht ik het uitstapje naar De Naturij.


De Naturij is zó'n leuk park. Echt een aanrader. Als ik dichterbij woonde zou ik er een abonnement op nemen. En als je grootouder bent en je woont er in de buurt moet je het zeker doen! Je (klein)kind zal er heel veel mooie herinneringen aan hebben.

Mijn gezelschap van drie meiden heeft zich opperbest vermaakt! Het was een goed idee om nog een vriendinnetje mee te vragen, dan houden ze het langer vol met spelen (mits je het goeie vriendinnetje kiest ;-)). Het weer was niet echt geweldig, maar toch grotendeels wel droog. Vanwege het natte weer waren er buiten niet zo veel andere bezoekers, maar dat is op andere dagen wel anders. De meeste bezoekers zaten in de overdekte speelhal.

Het is zo'n leuk park! Ik heb lang niet alle speeltoestellen op de foto, maar er is echt voor elk wat wils. Het is beslist geen pretpark, maar een echt speelpark. Veel dieren: geiten, varkens, emoes, konijnen, vanalles scharrelt er rond. Er zijn klimtoren, speeltoestellen, een springkussen, dat soort dingen.
Het terrein is heel groot, maar het is niet groots. Allemaal heel eenvoudig. Ik hou er wel van, van die eenvoud. Echt een plek voor kinderen om zich uit te leven.


Ik had een rugtas met eten, drinken en lekkernijen meegenomen, maar je kunt daar ook de bekende snacks kopen. De entree is spotgoedkoop €4,50 per persoon. Op vertoon van een bibliotheekpas krijg je €1 euro korting. Ik had drie bibliotheekpassen en kreeg dus €3 euro korting.
Wel moet ik zeggen dat ik daar wat gewetensbezwaren over had, omdat het park wel alle inkomsten kan gebruiken. Personeel is bijvoorbeeld heel jong, dus daar geven ze het niet aan uit. Materiaal is vaak restmateriaal, dus ook daar zijn ze heel zuinig mee. Maar het is heel goed mogelijk dat De Naturij die korting weer vergoed krijgt.

In ieder geval: wij hadden een topmiddag! Aan het eind van de dag Michel weer opgehaald en de dag afgesloten met een bezoek aan de snackbar. Het leek wel vakantie!



Ik at een banaan. Dat leek meneer Pauw ook wel wat. 









4 opmerkingen :

  1. Fijne combinatie zo! Vroeger gingen we naar de verkeerstuin met schoolreis in Drachten. Dat is lang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die verkeerstuin zit nu in De Naturij, tenminste dat heb ik zo begrepen, dat 'ie vroeger ergens anders zat.

      Verwijderen
  2. De combi van dieren en spelen is zo leuk! Ik ken dit park niet. Wij gingen altijd naar Nienoord, dat was ook altijd goedkoop en erg leuk. Volgens mij is het nu wel wat duurder geworden. We zijn er de laatste jaren niet meer geweest. Binnenkort komen een neefje en nichtje te logeren en dan gaan we er zeker naar toe. De Naturij lijkt mij ook een leuke optie, idd spotgoedkoop qua entree.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is ook veel leuker dan een pretpark. Toen mijn kinderen van deze leeftijd waren hadden we een abonnement op een grote kinderboerderij in de buurt. En in plaats van naar een pretpark gingen we naar de Spelerij in Dieren. Ik zie dat die inmiddels wel veel duurder is, maar nog goedkoper dan een pretpark. Het leuke is daar ook dat de kinderen veel zelf mogen doen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!