zondag 8 mei 2016

Moederdag

Al heel snel na de geboorte van onze tweeling had ik door dat ik voor begrip niet bij andere moeders van jonge kinderen moest zijn. Die kunnen de meest kwetsende dingen zeggen. Zelfs in de moederpraatgroep kreeg mijn worsteling geen bodem. Jonge moeders worstelen teveel met zichzelf om open te staan voor anderen. Ik was ook niet onzeker over de opvoeding, het was de zwaarte er om heen waar ik mee worstelde. Dan zweeg ik liever. Als je op je meest kwetsbaarst bent, dan laat je niet het achterste van je tong zien.

Vele malen meer begrip kreeg ik van moeders met oudere en volwassen kinderen. Soms van wildvreemden waar ik kort mee in gesprek raakte, meestal over hoe ze zelf de helft van een tweeling waren.

Mijn moeder begreep dat. Op vele fronten begreep zij wat ik doormaakte. Met haar wijsheid en haar werklust steunde ze mij. Dat is iets wat ik altijd meeneem. Daarom is deze blogpost voor haar.

Bedankt lieve ma.




Mijn schoonmoeder wil ik ook niet uitvlakken. Haar warme aanwezigheid valt niet altijd op, maar wordt zeer door mij gewaardeerd.


8 opmerkingen :

  1. Mooi! Fijne Moederdag gewenst voor jullie! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je zulke moeders om je heen had

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve blogpost voor je mams! En schoonmoeder natuurlijk!
    Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je je zo gesteund voelde door je moeder en schoonmoeder!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn he zo'n moeder en schoonmoeder om op te bouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeders (en schoonmoeders) zijn geweldig.
    De mensen waar je ( als je boft) op kan bouwen als je in de kleine kinderen zit.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!