vrijdag 1 april 2016

Onze slechtste aankoop voor de kinderen ooit: Bopita kinderkamer meubilair

Hij kon niet uitblijven natuurlijk. Als er een beste aankoop is, is er ook een slechtste aankoop.

Het idee was zo goed. We kopen meubels voor de kinderkamer die ook in een volwassen kamer prima zouden staan. Zodat we tussendoor niet iets anders hoeven te kopen.
We kochten voor een vermogen een kledingkast en een extra brede commode - waar twee aankleedkussens naast elkaar konden - van Bopita. Gemaakt van loeizwaar mdf (ooo wat zou dat degelijk zijn!).


Een van de deuren was bij het uitpakken al beschadigd, deze werd gelukkig door de winkel kosteloos vervangen. Van die extra deur heb ik later een pronkpaneel gemaakt (klik). Michel en zijn broer besteedden een dag en een avond aan het in elkaar zetten van de meubels. Compleet krom toch eigenlijk, dat je zo'n dure kast ook nog zelf in elkaar moet zetten?!

De handgrepen vond ik al meteen niet erg geschikt voor een kinderkamer, want ze waren hoekig en scherp. Er zitten echter in totaal 9 handgrepen aan en ik heb een keer in een bouwmarkt gekeken naar de prijs van de goedkoopste handgreep en die was € 10 per stuk. U begrijpt, dat bleef er bij.
Ik kreeg wel gelijk dat het onveilig was. Gemma heeft een klein litteken op haar hoofd om het te bewijzen.

De commode staat inmiddels op zolder. Hierin heb ik nu ons beddengoed.
En dan de lades.....ik heb het inmiddels opgegeven om ze weer terug te zetten. Je trekt de lades aan en ze vallen van de glijders af. Er is nog maar een lade (er zijn in totaal 5) die goed loopt. Als je niet uitkijkt vallen ze op je tenen. Een van de frontjes is er inmiddels ook af.

Die stickers zijn wel leuk hè?!
Die zijn dan ook niet van Bopita. Die kocht ik bij de Sostrene Grene om de boel mee op te vrolijken.
Het is dat de prioriteiten even niet liggen bij de aanschaf van andere kasten, maar het liefst zou ik het spul rechtstreeks naar de stort brengen en iets beters kopen. Naar de kringloop gaat het spul niet, want met deze ondingen wil ik een ander niet opzadelen.


Nog bedankt trouwens voor jullie leuke reacties in het algemeen en in het bijzonder die op de meest extreme besparingen. Zo verrassend om te lezen hoe velen bezig zijn om zuiniger te leven.

Fijn weekend alvast.

Lieve groet
Anita





11 opmerkingen :

  1. Wij hadden ooit een box van Bopita. Ik ken het merk dus wel en dacht dat het degelijk was. Maar nu twijfel ik daar aan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had ik dus ook: de associatie dat het spul van bopita degelijk was, maar deze meubelstukken pakten absoluut niet goed uit.
      De tweelingbox die we hadden was inderdaad wel goed.

      Verwijderen
  2. Het ziet er wel stevig uit. Die handvaten kan ik me wat bij voorstellen. Jammer dan voor zoveel geld. Is het niet te repareren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De lades heb ik al heel vaak gerepareerd, maar het gaat steeds weer uit elkaar. Het geleidesysteem van de lades is gewoon niet goed. Het is inderdaad jammer van het geld.

      Verwijderen
  3. Ach jee, dat is niet leuk nee, dat zulke dure meubelen zo tegenvallen. Ik weet nog dat ik voordat mijn oudste geboren werd een bedje via een advertentie-kaartje in de supermarkt voor in meen 10 gulden. Wel een nieuw matrasje gekocht. De commode was een oud kastje met twee laatjes en twee deurtjes. Toevallig de juiste afmeting voor een commode. Ik heb daar vast ook geen hoofdprijs voor betaald. Het bedje heb ik nog zelf geschilderd maar het kastje was van oud eiken, dus heel mooi van zichzelf. Toen de jongste geboren werd, 6 jaar later, heb ik een ledikantje en een commode gekocht bij Ikea. Ook niet het duurste maar wel degelijk, en dat heb ik een paar jaar later weer verkocht.
    Zo heb ik voor heel weinig geld heel fijne meubeltjes gehad.
    Heel jammer dat jullie meubeltjes niet meer gebruikt kunnen worden in een volwassener kamer.
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Destijds waren we nog niet zo aan het consuminderen. Veel tijd om alles te regelen voor de komst van de kinderen hadden we ook niet. Ik hield er rekening mee dat ik al vrij snel niets meer zou kunnen doen.
      Nu zouden we het anders doen. We hebben wel eens gezegd dat we beter wat van de Ikea hadden kunnen kopen, maar ik moet ook wel zeggen dat ik snel op de rem trapte als ik vond dat het Ikea-gehalte in huis te groot werd.

      Verwijderen
  4. Hm wij hadden ook wat van dat merk, ik was er nou niet echt supermeer tevreden over dat dat andere bedje van de ikea bv ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De box van bopita was wel weer goed, dit was gewoon het geld niet waard. Typisch een geval van een aankoop die slecht uitpakt.

      Verwijderen
  5. Wat balen, als je er zoveel geld voor uitgegeven hebt. Ik vind de stickers van Sostene Grene helemaal geweldig. Wat een leuke winkel is dat ook, ik was er vorige week nog.
    Ik ga je stukje over extreme besparingen even lezen. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stickers bij Sostrene Grene zijn ook nog eens heel voordelig. Ook leuk als cadeau voor kinderen.

      Verwijderen
  6. Wat zonde inderdaad! Hopen dat je bij een andere beter kwaliteit zal vinden

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!