maandag 22 februari 2016

Een dagje Huttenheugte Aqua Mundo

Vandaag doe ik van alles net niks. Je weet wel, dat je ergens mee bezig bent, maar halverwege weer overgaat in iets anders. Eigenlijk wil ik van alles doen! Maar dat gaat niet gebeuren, dat weet ik nu al. En eigenlijk zit van alles me in de weg. En dwars. Ook dat nog.

Dus haal ik deze foto's tevoorschijn. Voor een lekker luchtige blogpost. Foto's van ons dagje naar de Huttenheugte op oudjaarsdag.
Samen met het zwemvriendinnetje van Gemma en Ellie en haar broer en hun moeder. Dat was een lowbudget uitje, want na 13.00 u op oudjaarsdag was het extra goedkoop. Prijzen variëren, voor een middag zwemmen is het €12,50 voor pers. vanaf 13 jaar. Kinderen 3t/m12 jaar €7,50 en 0t/m2 j. gratis.

Maar het was vooral gezellig en we hadden geen last van knallend vuurwerk. We hadden alleen wat moeite om de parkeerplaats terug te vinden in het donker aan het eind van de dag.

De Huttenheugte in Dalen is een bungalowpark van Centerparks met een subtropisch zwembad; Aqua Mundo. Je kunt als dagtoerist een kaartje kopen voor het subtropisch bad. Je moet wel van te voren reserveren. Voordeel van deze locatie is dat het toegestaan is om je eigen eten mee te nemen, maar je kunt er ook eten en drinken kopen.

De Huttenheugte. The dome. 


Met m'n voetjes in het water. Ik stel me voor dat de tegels loeiheet zijn door de brandende zon en dat ik mijn voeten koel in het water ;-)


Om je zwemband mee op te pompen. Sommige mensen denken ook aan àlles. 


De wildwaterbaan. Na een keer en een blauwe plek rijker vond ik het wel genoeg. 


Zo'n poeltje wil ik ook wel in de tuin ;-)


Gezwommen totdat het donker werd....


Je kunt ook een Huttenheugte kortingspas kopen voor  € 15,00 per volwassene en € 10,00 per kind (3 tot en met 12 jaar). Dan kun je met 40% korting Aqua Mundo in en is parkeren gratis. Verder kun je nog allerlei kortingen krijgen op faciliteiten, o.a. op Plopsa Indoor Coevorden.
Dit is geen gesponsorde post trouwens, informatie over de prijzen heb ik erbij gezocht voor jouw gemak :-)

13 opmerkingen :

  1. Mijn favoriete zwembad. Heerlijk warm in de dome, de wildwaterbaan is leuk om wedstrijdjes op te doen met vrienden en lekker in de golven volleyballen.
    Wij nemen dan vaak een avondkaart. Even een paar uurtjes met zijn achten ons uitleven alsof we nog tieners zijn.

    Wel link, ouders die hun kinderen alleen door de wildwaterbaan laten gaan. Zo hier en daar komen kinderen niet zonder hulp boven water. Nogal eens een kind boven water getild door ieder van ons. ( in de avond gaat er meer stroming door)

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt, van die wildwaterbaan! Achteraf hadden wij als ouders eerst even de baan moeten testen, dan hadden we geweten dat de stroming op het eind heel sterk is. Ik had zelf ook moeite met boven water komen. Wij gingen allemaal tegelijk, gelukkig was de andere moeder als eerste en die plukte een van onze kinderen omhoog.
      Misschien in zijn algemeenheid een goed advies aan ouders om eerst zelf een baan te testen, voordat je de kinderen er op laat.

      Uitleven als tieners, dat klinkt leuk trouwens :-) !

      Verwijderen
  2. Dat was een fijne dag dan. Heerlijk genieten samen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat was inderdaad genieten. Op zo'n manier heb ik nog nooit oudjaar gevierd, maar vond ht zeker voor herhaling vatbaar.

      Verwijderen
  3. Oef wat heerlijk zeg! Krijg door deze plaatjes helemaal zin in vakantie haha!
    Goed betaalbaar ook!

    Wij blijven ook bij wildwaterbanen weg. Ben al 2 keer bij verschillende zwembaden goed lang onder geweest en dat hoeft niet nog eens brrr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het voor volwassenen al eng is om zo lang onder water te blijven, dan is het voor kinderen nog angstiger, stel ik me voor. Kan me voorstellen dat je er uit de buurt blijft.

      Verwijderen
  4. Mijn favoriet van alle centerparcen. Samen met de Eem-hof. Daar kunnen de kids op de waterversnelling flowriden. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind van die subtropische zwembaden net niks. Vroeger vond ik ze echt geweldig om heen te gaan met mijn kinderen. Nu hebben we een Inbouwbad laten bouwen. Dat is echt zo veel fijner, je hoeft om te zwemmen niet meer van huis of iets dergelijks.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de zomer zo'n bad in de tuin geen altijd heel veel dolle pret. Het zwembad groeit met ons mee, elke twee jaar weer een slag groter. Maar een tropisch zwembad blijft toch wel een feestelijk uitstapje.
      Over opblaasbaden gesproken...ik bedenk me dag ik onze intex moet plakken. Vorig jaar dacht onze kat dat hij over water kon lopen....maar kwam met uitgestoken klauwen weer op het droge hahaha.

      Verwijderen
  6. Ik vind van die subtropische zwembaden net niks. Vroeger vond ik ze echt geweldig om heen te gaan met mijn kinderen. Nu hebben we een Inbouwbad laten bouwen. Dat is echt zo veel fijner, je hoeft om te zwemmen niet meer van huis of iets dergelijks.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!