Zomerjurken en korte broeken

In de zomervakanties krijg ik altijd zin om iets te naaien. Dan leef ik in de illusie dat ik zeeën van tijd heb en dus wel iets onder naaimachine vandaan kan toveren. Lekker op een dinsdag naar de stoffenmarkt en een paar goedkope lapjes inslaan, terwijl Michel relaxt thuis was met de kinderen. In de praktijk valt het hebben van tijd in de zomervakantie wel tegen, maar het naaivirus heeft me wel weer een beetje te pakken. Het werden dus een beetje end-of-summer naaisels.

Ik maakte twee jurken. Als de meiden 'm mooi zouden vinden, dan mochten ze elk een hebben. Zo niet, dan zou ik ze bewaren voor wanneer ik eens een keer op een hobbymarkt zou staan. (Wild plan van me).  Gemma en Ellie gingen trots poseren met hun jurken voor een foto, maar daarna heeft alleen Gemma haar jurk nog een keer aangehad. Maakt niet uit, het kan maar zo zijn dat ze 'm volgend jaar elke dag aan willen (wanneer 'ie te klein is).





De zomer was eigenlijk al voorbij, maar ik maakte nog twee korte broeken. Gewoon, omdat ik dat van plan was en er zin in had. Ik knipte de stof iets groter, zo passen de broeken hopelijk volgend jaar ook nog.




Vorig jaar maakte ik ook zulke broekjes. Het patroon komt van ikkeismooi.
Dit zijn ideale broeken, mijn meiden trekken ze vaak aan. Die van vorig jaar gaan nu de zomer voorbij is in de gymtas voor school.

Eigenlijk had ik tegen mezelf gezegd dat het hier bij moest blijven, zodat ik me weer op andere zaken kon richten (zoals schrijven, huishouden, werk, school), maar ik kan het niet laten.
Het volgende wordt een reeks broeken/treggings. Het patroon voor de korte broek heb ik aangepast naar een lange broek. Als ik er een aantal kan maken, dan kunnen de meiden de winter weer doorkomen met goedkope broeken. Ik hoop jullie later het resultaat te kunnen laten zien.

Fijn weekend!



Reacties

  1. Wat een mega schattige jurkjes en broekjes, je bent toch ook een kunstenaar eerste klas!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Anita dat ziet er professioneel uit. Ben helemaal onder de indruk van je naaisels. Veel succes en plezier met je volgende naaisels. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik ben wel een beetje beduusd van jullie complimenten. Ik moet toch eens leren wat minder bescheiden te zijn.

      Verwijderen
  3. Wat een leuke jurken en broeken! En zo te zien heel erg netjes gemaakt.
    Ik ken dat...van die wilde plannen hebben....
    Zelf ben ik ook al een tijdje weer aan het naaien. Heerlijk om weer te doen.
    Ik zal binnenkort mijn naaisels showen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen dat jij ook weer aan het naaien bent. Ik ben benieuwd naar jouw creaties.

      Verwijderen
  4. Goed bezig zeg, wat is dat mooi geworden! Leuk om te zien hoe met een tweeling alles keer twee gaat. Jammer dat ze de jurkjes niet dragen. Maar inderdaad: misschien komt het nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je compliment!
      Leuk om door jouw ogen te zien dat met een tweeling inderdaad alles twee keer gaat. Doorschuiven naar broertjes of zusjes is er niet bij en alles in dezelfde maat :-)

      Verwijderen
  5. Erg goed gelukt. Passen vast het volgende jaar nog wel. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zullen het volgend jaar zien. Ze trekken toch altijd te kleine kleren aan, pakken altijd het spul van vorig jaar uit de kast (want dat is zo lekker vertrouwd), dus dan maken deze jurken volgend jaar ook nog wel een kans.

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!

Populaire berichten van deze blog

Bakken met de airfryer

Spookpak maken van oud laken

Hoe bouw je een yoga routine op (deel 1)