Op

Zaterdag had ik niet zo'n goeie dag. En dan druk ik me neutraal uit. Dat begon al op donderdag met een verkoudheid die ik overgenomen had van de kinderen en met de dag erger werd.
Vrijdag ging ik naar de supermarkt voor 3 dingetjes. Ik kwam thuis met 8 dingetjes, maar was een van die 3 vergeten. Bovendien vond ik thuis een boodschappenbriefje dat ik in de loop van de week had geschreven. Allemaal items die ik nu óók niet gekocht had. Zelfs niet per toeval.
Daarmee was de toon wel gezet voor de zaterdag. Bij alles wat ik wilde pakken, ontdekte ik dat het op was. De bananen, de roomboter, de gember, de suiker, het mosterdzaad, de pasta, de shampoo. En dan noem ik nog maar even niet de ingrediënten voor een cheesecake die ik wilde maken. Na twee boodschappenrondes was ik nòg wat vergeten. Allemaal ingrediënten die ik normaal in huis heb. Tegen koffietijd verzuchtte ik dramatisch 'alles is op!'

Ik moest denken aan een stukje dat ik ooit geschreven had, maar nooit geplaatst heb (vanwege de dramatiek). Ik pakte het erbij en zag dat bijna dezelfde items voorbij kwamen. Dat werkte relativerend. Alles keert terug, zowel het positieve als het negatieve. Nu is de kast leeg, later weer gevuld.

Op

De roomboter is op, de zilvervliesrijst is op. 
De basmatirijst is op. 
De vaatwastabletten zijn op. 
De bananen zijn op. 
Het geld is op. 
Mijn geduld is op. 
De hoestdrank is op. 
Mijn energie is op. 
Ik ben op. 


9 opmerkingen

  1. Dat is een gedicht!!! En duidelijker kan het niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) Ik krijg zowaar medelijden met je... maar je gedicht is geweldig!
    Ik wens je een gezonde en fijne nazomerweek!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, zoals het kan gaan in het leven. Vandaag een lach, morgen een traan en vannacht zag ik een oranje supermooie maan. Ha, het rijmt nog ook.
    Sterkte en.. je weet het, het komt allemaal weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè bah even zo'n periode met tegenslag, ook die gaan weer voorbij.
    Tip waar je misschien iets aan hebt: als je iets opmaakt met bakken bijv. schrijf het dan gelijk op een boodschappenbriefje. Grijp je nooit mis. Kom maar lekker bij vandaag. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei! Ik hoop dat je de zondag weer wat op hebt kunnen laden.

    Mooie week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi omschreven Anita!
    Ja, af en toe kan het even helemaal op zijn hè, en misschien is dat soms ook even nodig......om daarna weer opnieuw aan te vullen....
    Fijn dat je een soort van cadans kan zien en het kan relativeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms heb je van die dagen inderdaad. Sterkte en beterschap gewenst!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Na zaterdag werd het met de verkoudheid niet beter, zelfs erger. Het hoofd wil niet. Maar die aaneenschakeling van 'op's' is voorbij. Dat is dan weer iets. Ik doe het dus rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!