Zonnetol

Voor Moederdag kreeg ik van de meiden een zonnebloem. Een zaadje in een klein potje. De potjes gingen helemaal mee naar Zweden. En weer terug.

De kleine sprietjes groeiden groter. In totaal werden het vier zonnebloemen. Eigenlijk 3,5 want die derde bloem is het nooit gelukt om helemaal tot bloei te komen. De slakken waren sneller.

Ik zette ze op de foto en toen ik net de foto's van de camera haalde viel me het hart van de zonnebloem op. Het hart lijkt te tollen! Als ik er naar kijk, begint het te draaien voor mijn ogen.
Ik was nooit zo'n liefhebber van zonnebloemen, maar dit vind ik wel heel speciaal.








Reacties

  1. leuk om ze zo groot te zien worden mooi cadeau voor moederdag !! ik vind zonnebloemen wel heel speciaal !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook echt bijzonder, zo'n hart. Kijk hier maar eens: http://www.hetkanwel.net/2012/01/12/wiskunde-van-zonnebloemen-vergroot-efficientie-zonnecentrales/

    Of hier: https://www.vwo.be/vwo/vorige-edities/de-posters/2000-2001-wiskunde-en-zonnebloemen

    Niet dat ik het snap hoor, maar toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die vakantie in Zweden heeft ze goed gedaan ;)
    Interessante linkjes van Bettie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haaaa grappig ik postte net ook een zonnebloem
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zijn ze altijd. Ik heb kortgeleden er 3 gehaakt, net echt vanuit de verte want ze staan aan de zijkant van de vensterbank.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!

Populaire berichten van deze blog

Bakken met de airfryer

Spookpak maken van oud laken

Hoe bouw je een yoga routine op (deel 1)