maandag 10 augustus 2015

Waarom Schiermonnikoog zo leuk is (met kinderen)

Schiermonnikoog klein? Na een week wel uitgekeken? Niks te beleven? Je kunt nergens naartoe?
Welnee! Ik zie het ontbreken van al die mogelijkheden niet als beperkingen, maar als verrijking. Als je al het overbodige weglaat, ontdek je pas hoeveel het leven te bieden heeft.

Ik zou er hele zomers (en ook andere seizoenen for that matter) door kunnen brengen. Naar de stilte, terug naar wat echt belangrijk is in het leven, weg van het alsmaar weg moeten, terug naar de natuur en haar ritmes. 

Weer thuis, zijn wij niet moe van de reis, niet verzadigd van alle indrukken van steden en cultuur, maar uitgerust en bruisend van levenslust, opgepept door inspirerende ontmoetingen en de kinderen vol zelfvertrouwen over nieuw verworven vaardigheden.

Dit is wat wij zoal doen op Schiermonnikoog. (En dat is stiekem best wel veel).






Spelen op het strand (verschillende jaren).


Een vlieger uitlaten. eh...oplaten.







Nieuwe (dieren)vriendjes maken.


Kunst maken.


Een tosti soldaat maken.


Fietsen!






Er op uit trekken in de natuur.





Spelen spelen spelen!


En af en toe pauzeren (met de ipad).









12 opmerkingen :

  1. Dat ziet er uit als een super leuke vakantie. Heerlijk stukje Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk. Het ziet er uit als een supervakantie! Zo eentje waar je kinderen later met veel plezier op zullen terugkijken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heeeeeeerlijk en ik ben op dol op Schier!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat rollen van de duinen ziet er zalig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Meer hoeft het niet te zijn. Heerlijke vakantie. Weg van alle drukte. Zonder veel auto's. Schiermonnikoog heeft veel te bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me een fantastische vakantie Anita, heerlijk zoals de kinderen van het strand en het eiland genieten. De eerste week van de vakantie was ik op bezoek bij vrienden die op de camping stonden. Heerlijke sfeer daar, allemaal gelijkgestemde mensen. Enig minpuntje was het weer: het hoosde die middag hevig en dan zit het was krapjes met z'n 8en in de tent. We zijn dus maar "gewoon" naar het strand gegaan en daarna naar Snackbar De Halte om weer droog en warm te worden. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wanneer ik die foto's zo zie, krijg ik bijna heimwee....
    Schiermonnikoog is mijn lievelingseiland.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan het me helemaal voorstellen. Dat is het ware genieten. Ook al zijn wij, Ben en ik, echte bezoekers, we bezoeken zo veel mogelijk tijdens onze vakanties, dat lekker rustig in de natuur zijn is heerlijk.
    Enne, al ken ik Schiermonnikoog niet, Vlieland vond ik veel mooier dan bijvoorbeeld Terschelling. Het is veel kleiner maar daardoor veel mooier, dat was mijn bevinding destijds.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Wat heerlijk dat je op Schiermonnikoog zo tot de essentie kunt komen. Van de week las ik nog een artikel over Schiermonnikoog en dat het populair is onder vakantiegangers.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aan sommige plekken heb je gewoon je hart verpand. Voor mij (en voor Michel gelukkig ook) is dat Schier. De andere Waddeneilanden heb ik ook wel een of meerdere keren bezocht, maar daarmee had ik niet die speciale 'klik'. Voor de kinderen is Schier een vertrouwde bestemming. Ze weten alles nog precies van voorgaande jaren. Ellie zegt dat ze het zo fijn vindt op Schier omdat ze daar Nederlands kan praten :-)
    Het viel mij ook op dat er in kranten en tijdschriften deze zomer heel veel geschreven is over Schiermonnikoog. Het is ook beduidend drukker en ook toeristischer dan pakweg 10 jaar geleden.
    Overigens heb ik deze zomer ook nog nooit zoveel gehoord en gelezen over mensen die thuisbleven. (in het algemeen).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er gezellig uit! Ik ben er nog nooit op de Waddeneilanden geweest, erg he! Moet toch eens verandering in komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!