Een kastje per dag: e-mail nieuwsbrieven opschonen

Mijn mailbox is al jaren overvol. Ik gebruikte het in het verleden regelmatig als opslagplaats van documenten. Op de ene pc maken, naar mezelf sturen, om te kunnen openen op een andere pc. En daarna vergeten.
Dat is een deel van de reden van de lange pagina's met mail.
Het andere is de grote hoeveelheid nieuwsbrieven die elke keer binnenkomen. Ooit een keer ergens iets besteld, hup je krijgt een nieuwsbrief. Ooit een keer abonnee geweest, donateur, hup een nieuwsbrief.
Eerst had ik het standpunt dat het minder werk was om die brieven weg te klikken dan om me overal af te melden, maar de verhouding tussen echte mails en nieuwsbrieven was helemaal zoek. De echte berichten (van mijn moeder of vriendinnen of van school) vielen nauwelijks nog op.
Een tijd geleden hield ik grote schoonmaak in mijn mailbox. Het gros zegde ik op, wanneer ik weer iets van die bedrijven of organisaties wil, weet ik ze wel te vinden.
Van twee overbodige nieuwsbrieven kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze op te zeggen. Ze zijn gewoon té leuk. Ik koop er hoogstzelden, tot nooit, maar de plaatjes zijn zo leuk om naar te kijken :-)

De eerste is de nieuwsbrief van Mary Maxim. Ik heb er een breipatroon gekocht van een vest dat Jessica Fletcher draagt in de serie.
Mary Maxim is een handwerkpostorderbedrijf uit Canada. Ze verkopen niet alleen patronen, maar ook wol, legpuzzels, quilts, handwerktassen, borduursets, ornamenten voor elke feestdag van het jaar. Je kunt het zo gek niet bedenken. Het is op sommige momenten zo vreselijk oubollig dat het weer leuk is. 




De tweede nieuwsbrief is van Westwing
Daar heb ik me ooit een keer bij aangemeld, als nieuwe klant maakte je kans op 15 euro of zoiets. Ik heb er nog nooit iets gekocht, maar ik zou het zóó graag willen! Een nieuw vloerkleed is welkom, of een servies....
De stijlfoto's zijn enorm inspirerend. De ene nog aantrekkelijker dan de ander.




Afgelopen week heb ik nog weer een keer de bezem gehaald door mijn mailbox. Geregeld duikt er weer iets op.

Wat ik ook veranderd heb is dat ik mijn werkmailbox niet meer op mijn telefoon heb. Dat kwam omdat ik Michel's oude telefoon overnam en de mailbox van mijn werk daarmee was verdwenen. Omdat het zo'n gedoe was om 'm er weer op te zetten, bleef het erbij en dat beviel me wel. In eerste instantie had ik mijn mailbox van het werk ook niet meer op mijn tablet, maar dat bleek toch wat onhandig. Nu heb ik 'm er wel weer op, maar ik kijk er thuis zo weinig mogelijk naar; het zorgt toch alleen maar voor hartverzakkingen. De mails van mijn werk wil ik op een pagina houden. Dat lukt me vrij goed, maar het was wel een hele klus om het na de vakantie weer terug te brengen tot een pagina.
Ook op het werk verwijder ik regelmatig nieuwsbrieven. Ondanks dat je vaak niets met die nieuwsbrieven doet, trekken ze toch even je aandacht en dat leidt af. 

Heel gezellig weekend gewenst!


Reacties

  1. Soms is het nodig van eens grote kuis te doen in je mailbox want daar komt van alles binnen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet die troep ook regelmatig opkuisen.
    Net als jij regelmatig de gewoonte iets naar mezelf te mailen. Meestal blijft onaangeraakt in de inbox staan. Eigenlijk is het dus een slechte gewoonte.
    Op het werk moet ik er ook dringend aan beginnen. Afgelopen jaar naar een beurs geweest en die hebben duidelijk de mailinglijst verkocht, dagelijks op zijn minst vijf mails van bedrijven. Een hekel heb ik daar aan.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, ergens je mailadres opgeven en dan bedolven worden onder reclame.

      Verwijderen
  3. Ik heb laatst ook heel veel nieuwsbrieven opgezegd, zo dat scheelt!
    Die twee die jij nog hebt nu lijken me eigenlijk ook wel leuk, es even kijken.... ;-)
    Groetjes, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh jee, nu heb ik je twee nieuwe mails 'aangesmeerd'.

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!

Populaire berichten van deze blog

Bakken met de airfryer

Spookpak maken van oud laken

Hoe bouw je een yoga routine op (deel 1)