woensdag 15 juli 2015

De lucht is weer geklaard

De atmosfeer op het werk is niet meer zo drukkend. De wolken zijn uiteen gewaaid en de lucht is weer geklaard.
Dank jullie voor je reacties. Fijn om te lezen dat jullie zo begaan zijn. De terugkerende vraag was of ik niet een andere baan zou willen. Dat is uiteraard ook een vraag die ik mezelf heb gesteld (vandaar de gesprekken met een loopbaancoach).
Dat is iets waar ik me in zal moeten verdiepen en op moet oriënteren. Op een andere werkplek beginnen brengt in zichzelf ook onrust met zich mee. En ik ben er het type niet naar om in zulke gevallen impulsieve beslissingen te nemen. Maar het nieuwe, het avontuur, lonkt wel. Het is het spanningsveld tussen me dankbaar voelen over hoe goed ik het feitelijk heb en tegelijk dromen van een beter leven.

Wat belangrijk was dat de huidige spanning ontladen werd.  Gelukkig zijn er dan altijd derden die zich er voor in willen zetten. Nu zijn de wolken van negativiteit uiteen gedreven en is er weer ruimte en helderheid voor positiviteit.

Nu vier ik vakantie! Ik heb me voorgenomen niet over het werk te praten. Dat lukt tot nu toe prima, alleen...ik val vervolgens hele lange momenten stil. Michel en ik hebben nog nooit zo weinig met elkaar gepraat :-)
Ik geniet van de stilte, keer terug naar de mensen en zaken die voor mij belangrijk zijn en laat de vermoeidheid maar toe.

Stiltes hoeven niet gevuld te worden, ze zijn juist heel zinvol. In stilte komen vaak de antwoorden die je zoekt.

Tot gauw!



Op Schiermonnikoog waaien de wolken uiteen...

5 opmerkingen :

  1. Spanning op het werk kunnen zoveel stress veroorzaken... ik weet het maar al te goed.
    Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk je uit? Met je werk? Vreselijk als het daar niet lekker loopt, dat kan zulke nare gevolgen hebben.... in je privé leven! Dus fijn te lezen dat de lucht geklaard is maar let goed op jezelf!
    Ik wens je een mega fijne vakantie, lekker uitrusten en bijkomen en leuke dingen doen met de meiden! Liefsssssss xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat er ontspanning is gekomen in je werksituatie en je je nu ook weer meer op andere dingen kunt richten. En fijn ook dat je kunt genieten van de stilte.
    Een hele goede vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!