dinsdag 7 april 2015

Zelf maken : pronkpaneel

Voor ons geen meubelboulevard op Tweede Paasdag.
Naast eieren zoeken, vulden we de dag vooral met klusjes in huis. Er werden nog weer wat kastjes geruild op de kamer van de meiden, letterbak  opgehangen, kabeltjes getrokken en ik maakte mijn pronkpaneel af.

Ik wilde graag een plek voor de knutselwerkjes van de kinderen. Een plek waar ik er een wisselende tentoonstelling van kon maken. Zo'n pronkpaneel leek mij ideaal. Ik noem het een pronkpaneel, omdat ik dat een mooi woord vind, maar ik weet niet of ze me in de winkel ook zouden begrijpen.

In de winkel vind ik ze trouwens te duur en bedacht dat ik misschien zelf een kon maken.
Het paneel is een deur van een kledingkast. Die hadden we over omdat de eerste deur beschadigd was (maar uiteindelijk maar hebben laten zitten).
Bij de Ikea kocht ik twee wandlijsten (samen toch wel weer 20 euro) en zaagde die in vier stukken. Op de deur geplakt en daarna voor de stevigheid nog eens geschroefd.
Deel een (wandlijsten kopen en in vier stukken zagen) deed ik al weer een paar weken terug. Ik had het ferme voornemen de klus snel af te maken, omdat uitstellen langer duurt dan de klus zelf (lees hier wat ik over uitstellen schreef). Toch bleef het nog weer een paar weken liggen voordat ik vandaag het tweede deel deed: plakken en schroeven. Michel hielp om 'm aan de muur te bevestigen.
Ik ben heel blij met het resultaat!

En dat zonder meubelboulevard :-)







7 opmerkingen :

  1. Dat is echt mooi geworden! Knap gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed gelukt. Kan je lang van de kinderwerkjes genieten. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor. Heerlijk zo'n plekje om te pronken....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superidee!!!
    Ziet er echt geweldig uit, leuk voor de kids, een mama die zo serieus met hun kunstwerken omgaat!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof idee zeg om de knutselwerkjes op uit te stallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waanzinnig gaaf en de naam is ook meesterlijk!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!