Toch maar niet...

'De weersvoorspellingen zijn niet zo gunstig voor Koningsdag,' waarschuwde mijn lief vorige week.
Dat paste niet zo in mijn beeld bij Koningsdag. Daar horen zonnige plaatjes bij.
Onderwijl ging ik gewoon door met spullen bij elkaar zetten, met kleingeld apart houden, poppenluiers maken, afstemmen met andere ouders wat zij zouden doen.
'Het wordt maar 10 graden,' zei Michel een paar dagen later, 'en 90% kans op regen.'
Vrijdagavond, aan het eind van een drukke dag vol kinderen en koningsspelen zei Michel 'De markt is 9 tot 14.00 u' en hij trok er een nogal somber gezicht bij.

Opeens zonk de moed me in de schoenen. Gatver, dan moet ik straks zeker alles alleen voorbereiden, dacht ik. En beelden van een gestresste mezelf die tassen vol kinderkleding sjouwt, zware kleden in de kofferbak moest krijgen evenals een grote koffiemachine, de partytent (want regen) tevoorschijn moest halen. Overigens moest ik nog een schifting maken in de kinderkleding, waren de poppenluiers nog niet helemaal klaar en waren tuinstoelen om op te zitten ook wel handig, maar ook weer dingen om mee te sjouwen...
Michel sputterde nog wat 'we hoeven niet metéén te beslissen, we kunnen ook nog naar de markt bij school, die begint om 10 uur', maar ik had diep van binnen al besloten.

Had ik me aan het begin van het jaar niet voorgenomen dat ik niet meer zoveel drukte wilde en alleen wilde doen wat ik belangrijk vond?
Nou vond ik de vrijmarkt wel belangrijk (want opgeruimd en een zakcentje), maar belangrijk genoeg om weer een volle dag te hebben, weer een dag 'op tijd' staan?
Liet ik me niet weer teveel meeslepen?
Zei ik niet tegen anderen dat ik aan mijn taks zat wat belasting betrof? Zowel fysiek als mentaal. Ik krijg toch last van mijn been als ik te lang sta en wanneer 'ie koud wordt?
Ineens was ik genezen van die vrijmarkt. Ik hoefde niet meer.
De meiden waren ook niet teleurgesteld 'mama, dan ga je toch volgend jaar'.
Vrijwel meteen zette ik het uit mijn hoofd en kwamen er andere mogelijkheden voor in de plaats. Een dagje rustig rommelen en spelen, misschien nog even naar de vrijmarkt als het droog is. Maar dan om iets te kopen als ik wat van mijn gading vind en na een uurtje ben ik weer thuis.

Reacties

  1. Mijn dochter zeurde de afgelopen drie weken of we niet toch nog weer een keer.....
    Pfff en iedere keer bedacht ik mij hoe ik me vorige jaren voelde na een dag op die vrijmarkt gestaan te hebben. Als een dweil! Uitgewrongen, met zware hoofdpijn van die veeeeel te harde lelijke muziek en met een paar euro op zak en bijna alle spullen weer mee terug.
    Neee, Morgen is mijn dag! Een dag in de natuur. Geen oranje maar groen om me heen. Heerlijk! Ik zal aan je denken;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had mezelf al overtuigd dat ik er niet wilde staan, maar jij bevestigd het nog een keer! Dank je!
      Ik zal ook aan jou denken....jij in het groen en ik...misschien wel in mijn tuin of tussen de verleidingen van de vrijmarkt :-)

      Verwijderen
    2. Hannah,s idee is niet verkeerd..lol

      Verwijderen
  2. Hi anita, bedankt voor het weer volgen...wel ik ga precies hetzelfde doen, vroeg naar de rommelmarkt en rond kijken, dan weer naar huis, wordt zo druk dat ik me niet ziet bij de mcdonalds in een rij mensen staan, is veel te doen, maar morgen moet ik werken, mijn vakantie tijd komt nog...fijne dag...groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie ommedraai in jouw gedachten en wanneer ik dat zo allemaal lees, toch wel de juiste beslissing genomen. Een paar euro voor een uitgeput lichaam, dat lijkt me niet iets om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat je op je besluit bent teruggekomen. Ooit 1 keer met mijn kinderen op de vrijmarkt gestaan toen het ook koud was en later ook nog begon te regenen. Gelukkig hadden mijn kinderen er toen ook genoeg van. Voor mij ook een lekkere rustige dag en ik heb Maxima natuurlijk op de seizoentafel staan !
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en dat is nu goed voor jezelf zorgen, geniet ervan, wijs besluit, ga zo door, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou die regen hebben we hier niet gezien hoor, die voorspeld werd, juist heel veel zon. Maar ondanks die zon werd het niet warm, koud zelfs buiten. Ik had toch wel een beetje medelijden met die mensen die met dekens en koude handen op de vrijmarkt stonden of zaten... Om rond te lopen was het wel lekker, dat hebben wij vanmorgen dus lekker even gedaan...
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed dat je het kon loslaten!

    Uiteindelijk viel het weer gisteren erg mee vond ik. Veel beter dan ze hadden gezegd.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het weer viel héél erg mee. Het was erg koud, maar wel zonnig. Een heel klein kriebeltje in mijn buik voelde ik wel hoor, doordat het weer zoveel beter was. Maar niet lang, want we hadden een heel gezellige dag.

      Verwijderen
  8. Ik vind het knap geschreven maar ook heel dapper dat je zo'n ommezwaai maakte in je gedachten!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!

Populaire berichten van deze blog

Bakken met de airfryer

Spookpak maken van oud laken

Hoe bouw je een yoga routine op (deel 1)