Recepten carrousel


Er zijn van die gerechten die door iedereen in dit huishouden gewaardeerd worden. Dat zijn de blijvers!
Dan bedenk ik dat dat best wel op mijn blog kan delen, maar het komt er gewoon niet van. Het uitschrijven van recepten is duidelijk iets anders dan het schrijven van vrije tekst. 
Toch bleef de wens om er iets mee te doen heel lang in mijn achterhoofd sudderen. Bovendien vroeg iemand uit mijn meditatiegroep naar een van de recepten. 
Ik bedacht me dat het over het algemeen eenvoudige gerechten zijn, die met een eenvoudige beschrijving ook wel nagemaakt kunnen worden. Daarom nu een logje met alle favorieten en een korte beschrijving. 

Het leuke van deze gerechten vind ik dat je ze helemaal 'from scratch' kunt maken, of met hulp van potjes, blikje, pakjes. Je kunt voor allemaal biologische ingrediënten kiezen of voor reguliere producten. Dus voor elke beurs en elke levensstijl geschikt. 




tilapia vis (of kabeljauw), sla met een (cherry)tomaatje en honing-mosterd dressing, basmatirijst, zwarte bonen, 
puree van avocado en komkommer




broccoli, rode paprika, champignons, ui. 
woksaus: 3 eetl. soyasaus, 1,5 eetl. chilisaus, 1,5 eetl. honing, 1 à 2 teentjes knoflook, halve theelepel gemberpoeder, zout en peper. 
(basmati)rijst erbij.

recept komt van Smakelijck



sla met cherry tomaatjes, broodcroutons, honing-mosterd dressing. 
rijst, (vega)burger of snackjes uit de airfryer kan ook
tortilla chips met een dip van kwark en (kook)room



pizza stokbrood:
afbak stokbrood, tomatenpuree, italiaanse kruiden, salami, uien, paprika/kappertjes/tonijn/ananas/gebakken spekjes, geraspte kaas.


chicken chili wrap: 
tortilla wraps, bedje van sla, uien ringen, komkommer, cherry tomaten, reepjes (zelfgemaakte) kipschnitzel, chilisaus 
De eerste keer had ik geen chilisaus in huis, toen heb ik sambal aangelengd met olijfolie. 

zelf kipschnitzels maken:
kipfilet zo plat mogelijk leggen, overlangs snijden, zodat je nóg plattere kipfilet hebt.
pletten onder een snijplank of koekenpan of met een vleeshamer.
bestrooien met peper en zout
door paneermeel halen
door losgeklopt ei halen,
nog een keer door paneermeel
braden
na het braden in reepjes snijden 

recept via mamaliefde


Mijn eerste poging om zelf bloemtortilla's te maken. 


groentemix van chinese kool, kipfilet, mango en ui. Beetje burrito kruiden. 
Verpakken in wraps. 

recept via ah.

Op de foto staan boekweitflensjes: 
100 gr boekweit meel
50 gr bloem
snufje zout
2 eieren
2 dl melk
2 el koriander (indien bij de hand)

Doe boekweitmeel en bloem met snufje zout in een beslagkom. Voeg eieren, melk en koriander toe en roer tot glad beslag. Verhit beetje olie in koekenpan en bak van beslag 8 dunnen flensjes. 


Eet smakelijk!
Ik hoop dat ik je nieuwe ideeën aan de hand heb gedaan. 

Reacties

  1. Leuk :)
    Is altijd leuk om te zien wat een ander brouwt en idd,zo kun je weer ideetjes opdoen :)
    Mmmmmmmmm, die chinese kool, kip, mango en ui, lekkerrrrrr, ga ik eens proberen! Thanxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij springt de chinese kool, kip en mango er ook uit. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weer jou gevonden! ik kon mijn blog nergens vinden...was weg...ik ben iedereen weer aan het bezoeken...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!

Populaire berichten van deze blog

Bakken met de airfryer

Spookpak maken van oud laken

Hoe bouw je een yoga routine op (deel 1)