Deze week....

...viel het niet mee om een moment van rust te vinden.
Er zijn soms van die periodes dat alles samenvalt. Je plant iets in een rustige periode en gaandeweg komen er allerlei andere activiteiten tussendoor.
Vervelend dat ik ook nog verkouden werd. Dat is al heel lang geleden dat ik dat had. Ik vrees dat ik het vooral aan mezelf te danken heb, door me niet aan mijn eigen overtuiging te houden en teveel voor mij verkeerd eten nam.

Vandaag was een rustige dag en ik merkte dat mijn gedachten weer helderder werden en ook de kinderen deed het goed om alle tijd te hebben.

Wat er zoal voorbij kwam deze week:

Blogvriendinnen Conny en Emilie (met haar kinderen) kwamen vorige zondag langs. Gemma maakte vandaag een mooie portrettekening van de dames ;-)



We knutselden wat - of deden een poging daartoe; ik heb drie keer de steken van mijn breiwerk opnieuw opgezet, maar kwam niet verder. We aten wat.  Ik had van te voren soep gemaakt volgens recepten van Smakelijck. De Chinese tomatensoep vond ik het meest geslaagd. De champignon-knolsederij behoeft nog wat fine-tuning. Heel bijzonder hoe er via het bloggen contacten ontstaan.

Maandag deed ik het huishouden en bereidde ik hapjes voor voor woensdag. Dit ter afsluiting van een project van de kinderen op school. Alle groepen zongen een lied op het schoolplein en daarna mochten de ouders en kinderen hapjes proeven. Hapjes uit allerlei landen. Ik heb heel veel heerlijks voorbij zien komen. De kinderen kregen een kaartje waarvoor ze twee hapjes mochten halen, mijn kinderen wilden alleen maar mama's eigengemaakte hapjes eten! Alle etages werden afgespeurd naar de kaasstengels en de hapjes met de Spaanse vlaggen. De schatten. Ik plaats van dat ze eens proeven wat ze normaal niet van me krijgen....

chorizo, mozzabolletje, olijf

geroosterde stokbrood, manchego kaas, stukje appel
 en...oh ja...zelfgekleurde vlaggetjes laten af op de appel....;-(


Na al dit feestelijks snel naar huis, want de fotograaf zou komen! We wilden graag een gezinsportret laten maken, iets wat we nog nooit hebben laten doen. Om een beetje goed voor de dag te komen gingen we van te voren nog naar de kapper :-) Ik liet mijn haar netjes in model föhnen (het bleef drie dagen goed zitten!) en de meiden kregen vlechten of een knotje. Michel was net naar de kapper geweest, dus die was nog puik. Ook had ik voor mezelf maar weer eens nieuwe make-up gekocht, dat was weer even oefenen...
Het duurt nog een paar weken voor we de foto's kunnen uitzoeken, ik ben heel benieuwd!

Dinsdag werden de kinderen van school gehaald door mijn ouders, zodat Michel en ik paraat konden staan voor een proefrit in een andere auto. Dat is een verhaal apart, waar ik jullie maar niet al te veel mee zal vermoeien, da's meer een verjaardags- of kantinetafel gesprek :-).
Het gaat bijna als een mop 'kennen jullie die mop van die mensen die na rijp beraad een auto kochten? Nou, die auto ging onherstelbaar stuk!'
Typisch een moment waarop je blij bent dat je niet uit zuinigheid de garantie hebt afgekocht.
De garage heeft een andere auto voor ons gezocht en zodoende hebben we nu al weer een andere auto. Zelfde type, maar dan andere kleur. Zou best kunnen dat de buren ons straks vragen of we de auto hebben laten overspuiten ;-)

Donderdag was een mooie zonnige dag. Ik ging met de kinderen in de tuin. Eerst dacht ik dat er nog helemaal niets van mijn bloembollen op kwam, maar na wat langer kijken zag ik toch de beginsprieten van de tulpenbollen.


helleborus geloof ik. de eerste bloeier in de tuin.

Vrijdag weer als een wervelwind door de huishoudelijke werkzaamheden. 's Middags met de kinderen naar de bibliotheek geweest. Wel onder protest van Gemma, die erg gehecht is aan vrijdag bakdag. Maar de bibliotheek is niet open op zaterdag en ik vond dat er nieuwe boeken moesten komen.
's Avonds nam Michel de nieuwe auto mee naar huis en kunnen we die (best wel) tijdrovende klus afsluiten.

Vandaag bakdag gehouden. Gemma en Ellie wilden wel weer spelen met hun zwemvriendinnetje, maar wij vonden gezamenlijk als ouders dat dat maar een keer overgeslagen moest worden. Michel ging een grote rit maken met de auto, kijken of alles het goed doet. Zodoende had ik met de kinderen een relatief rustige middag.

De meiden zijn al helemaal in de ban van Pasen. Zo ontstaat er maar zo iets moois met wat er in huis is.


kuiken kreeg ik van Conny



Gemma en ik maakten een appeltaart. Er zitten paashaasjes, kuikens en een groot paasei op. Ben benieuwd of het te zien is :-)



Ik maakte een no-bake energy bar. Op de foto is hij nog niet in stukken gesneden. Met dadel, abrikoos, chia zaad, pompoenzaad en cranberries. 



Gisteravond was er niet veel op tv en begonnen we met de film Jackie op Netflix. (met de zussen Carice en Jelka van Houten) 
Ik was te moe om 'm in een keer uit te zien, straks nog even het eind bekijken. 

Heel fijne zondag gewenst. 
liefs Anita





Reacties

  1. ja de helleborus, moooi! Hier ook zo'n week alleen gisteren zo'n zalig rustmoment tot......er spontaan een sollicitant aan de deur stond. en ik wilde eigenlijk zo heeeeel graag een dagje geen werk ;)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo'n spontane actie van een ander is minder leuk dan zelf spontaan besluiten om naar een mooi stukje bos te gaan ;-)

      Verwijderen
  2. wat een leuke en warme blogje Anita, wordt je zo vrolijk van en het eten ziet heerlijk uit...ik probeert bij iedereen in de weekend te reageren, maar vaak gaan de blogjes voorbij, hier ook druk met van alles, bedankt voor het delen van dit blogje heel bemoedigend..liefs soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Drukke week heb je achter de rug. Mijn puber dochters zijn nog steeds hele slechte eters en toen ze klein waren aten ze ook nooit iets wat ze thuis niet kregen, dus heel herkenbaar.
    Je bent er in ieder geval op tijd bij voor de Pasen en op de appeltaart kan ik wel een paashaas en kuiken zien, het grote ei niet.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek hè, maar wel heel eervol dat ze alleen willen eten wat mama maakt.
      Mijn seizoenstafel in het ronde raampje is nog niet klaar voor het voorjaar. Ik ben bezig om een transparant er voor te maken, maar dat vlot nog niet erg.
      Het paasei ligt trouwens in het midden, maar daar zie je nu helemaal niets meer van, want inmiddels is de taart al op :-)

      Verwijderen
  4. Ach wat een leuke paaskip heeft Conny gemaakt! Die had ik nog helemaal niet gezien! Fijn, zonnig weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!

Populaire berichten van deze blog

Bakken met de airfryer

Spookpak maken van oud laken

Hoe bouw je een yoga routine op (deel 1)