Serious Request actie en andere hartverwarmende doelen

Afgelopen jaar vroeg 3FM met Serious Request aandacht voor vrouwen en meisjes, die tijdens oorlog en conflicten slachtoffer worden van seksueel geweld. Fotootje Vandaag begon een actie om geld in te zamelen: in ruil voor een donatie tekende zij jouw wereld. Klik hier voor haar bericht. Een prachtige manier om het goede doel te steunen, een werk van Grietje aan de muur te hebben, een herinnering aan hoe bijzonder blogcontacten kunnen zijn èn een herinnering aan het doel van Serious Request. 

Ik deed een donatie en stuurde Grietje een foto van het strand van Schiermonnikoog, de lievelingsbestemming van de familie Willems. 
Nu hangt haar tekening bij ons aan de wand in de gang en ik ben er superblij mee! Het lijstje komt van de I.kea. 





Dat de contacten via bloggen bijzonder kunnen zijn, bleek ook toen Mirjam en ik een glaasje hieven op onze gezondheid. 


Dat spraken we af via de reacties op onze blogs. Zo zaten wij donderdag 29 januari om 9 uur 's avonds elk in ons eigen huis, met een glaasje in de hand. En deden wij een toost. Een toost op onze gezondheid. 
Het was op meerdere manieren memorabel, niet in het minst omdat dat de avond was dat het journaal werd onderbroken door een man met een wapen. 



Het kan raar lopen. 

Lieve groet,
Anita

Reacties

  1. Wat een prachtig schilderij, aparte lijst ook, :) Helemaal mooi en tevens het goede doel gesteund, super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!
      Ik vond de lijst ook apart. Met die ronde hoeken was het precies wat ik zocht (en ik wist niet eens wàt ik zocht ;-))

      Verwijderen
  2. De tekening is heel erg mooi geworden Anita, en de lijst is heel bijzonder.
    Ja, contacten via blogger zijn heel waardevol, zelfs als je alleen maar kunt genieten van elkaars reacties... ik ben altijd erg blij met die van jou...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Mirjam, voor je lieve woorden. Ik ben ook altijd blij met jouw reacties. Je lijkt je altijd heel goed in te kunnen leven en je onthoudt ook heel veel!

      Verwijderen
  3. Die hangt mooi! Leuk om zo een beetje te mogen zien waar de tekening terecht is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!

Populaire berichten van deze blog

Bakken met de airfryer

Spookpak maken van oud laken

Hoe bouw je een yoga routine op (deel 1)