Een kastje per dag: reprise

Afgelopen zomer begon het kastje-project weer wat bij me te leven. Sommige kastjes die ik gedaan had, zouden wel weer een opruim/schoonmaakbeurt mogen krijgen en er waren ook kastjes die nog helemaal niet aan bod waren gekomen.
Ik wist precies om welke kastjes het ging, maar toch deed ik regelmatig niets. Waarom niet?

Het wordt tijd om dat weer eens te onderzoeken. Daarom vanaf vandaag Een kastje per dag: de reprise. Niet elke dag, maar af en toe een overzicht van de kastjes die ik de periode daarvoor heb aangepakt.

Het begint in de badkamer, waar opnieuw de wc klep voor problemen zorgde. Bij de vorige ronde was de klep gebroken. Destijds vergingen we die voor een nieuwe, maar de nieuwe bril ging na verloop van tijd schuiven. Vreselijk irritant, maar het lukte maar niet om het op te lossen. Michel had de schroef al een keer aangedraaid, maar iedere keer ging de bril weer schuiven. Ook leek er al een onderdeel losgeraakt te zijn. Die lag op het richeltje erboven, net als heel veel andere rommeltjes die daar neer worden gelegd. (Hoewel, wel minder dan voorheen, aan de foto's uit 2012 te zien).

In de vakantie kocht ik een leuk (maar veel te duur, maar och, we hebben vakantie) emaille bord. Dat bord gaf me een heerlijk opgeruimd, schoon en hygiënisch badkamergevoel. Een perfect begin voor het eerste kastje. Ik kocht ook nog een tijdschriftencassette. Voor al het leesvoer dat anders maar op de badrand (in de weg) ligt.

Hindernis 1 waren de losse tijdschriften; die had ik getackeld met een tijdschriftencassette. Of eigenlijk was de hindernis dat ik bij voorkeur niet iets koop om een opgeruimd kastje te krijgen. Deels omdat ik dan alleen maar weer nieuwe spullen in huis hebt om op te ruimen, maar vooral omdat het wel een hele dure bedoening wordt als ik voor elk kastje een item of meer ga kopen. Maar je kunt niet al te streng in de leer zijn en de goedkope oplossing (een doosje) was uitgewerkt.

Hindernis 2 was de toiletbril waarvan ik inmiddels overtuigd was dat 'ie niet te repareren was. Dan maar de makkelijke weg kiezen en een nieuwe kopen? Maar ik vond die vorige al zo duur....
Dan toch maar eens goed bestuderen of het echt niet te repareren is. Goede gereedschap erbij gezocht, alles gedemonteerd, de losse onderdelen er weer op gezet (zo blij dat ik dat losse rubberen ringetje niet weggegooid had!) en tot mijn verbazing had ik de toiletbril gerepareerd! Dat is al weer een paar maanden geleden en hij zit nog steeds vast.

Hindernis 3 was het ophangen van het emaille bord. Van huis uit ben ik gewend om zaken op te hangen met schroeven en pluggen. Het moet goed vast zitten. Maar ik zag er een beetje tegenop om de boormachine weer op te pakken. Zodoende stond het emaille bord lange tijd tegen de muur te leunen. Michel overtuigde me tenslotte dat ik gerust twee kleine spijkertjes in de voegen kon slaan, zo hard was de muur niet. En dat bleek waar. Waarom deed ik dat niet eerder! Het was een klusje van niets.








Helaas geen vóór-foto. Ik dacht dat ik die genomen had, maar blijkbaar vergis ik me.

Vergelijkbare tekst borden kun je vinden bij lobbes.nl
Je zou ook zelf een print kunnen maken. Dit is een afbeelding van het bord zoals ik 'm heb:



Zo, het dit was het begin van een nieuwe ronde kastjes opruimen. Zoals gezegd blog ik er niet meer elke dag over, ik ga ook niet elke dag een kastje opruimen, maar af en toe verschijnt hier een overzicht van mijn vorderingen in huis.

lieve groet
Anita

6 opmerkingen

  1. heel mooi gedaan Anita...ik zat toevallig gister avond met mijn te praten over alle verbouwingen dat gaan plaatst vinden hier...wc keuken en badkamer....ik zal fotos van voor en na maken...alles komt nieuw..ik zou zeggen kom maar, beetje troep maar later alles weer mooi...leuk wat je allemaal doet..fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je, als je niet meer weet welke kant je op wilt kun je altijd nog als klusser aan de gang dus :)
    Mooooooooi bord, ik ben ook helemaal into de emaille borden, zo mooi, past perfect daar!! SUCCES!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe herkenbaar, rommeltjes die op de plank boven het toilet blijven liggen en loszittende wc brillen.... en ja, het opruimen lijkt nooit op te houden. Maar het geeft wel een heel 'schoon' gevoel als de klus is geklaard.
    Het bord heb ik ook!
    Leuk die Valentijn weetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk bord heb je opgehangen! Ik wist niet dat je zo handig was :)
    Ik ga ook maar weer eens beginnen met kastjes op te ruimen denk ik, je hebt me geïnspireerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anita,
    Geweldig, je bent ook weer begonnen. En waar jij de vorige keer uitgebreid er over blogde doe je dat nu niet, gelijk heb je. Ik moet het wel op deze manier doen, want dat is echt mijn grote stok achter de deur. Zonder die stok maak ik het denk ik niet af, want ik deed het toch twee jaar geleden ook al denk ik dan...
    Goed van je dat je zelf die toiletbril repareerde. Zoiets kan je gewoon lamleggen, als het maar niet wil zoals je wilt. Maar je zette door en met dit resultaat. Super.
    Dat bord wat je kocht vind ik echt helemaal leuk hoor... staat ook heel gezellig.
    Onze badkamer hoeft niet opgeruimd te worden, het enige dat zich daar bevind zijn twee flesjes doucheschuim en een fles shampoo, op de grond, en op het muurtje boven het toilet liggen twee gehaakte mandjes met in de ene Ben zijn scheerspullen en in de andere een potje met iets voor in mijn haren... Verder geen losse zaken. Er staan een paar spullen in het oude medicijnkastje... maar meer is het echt niet... altijd netjes, die badkamer hier, gelukkig...
    Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen, ik vind het ook heel fijn dat je bij mij zo leuk reageert steeds...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah dank voor die schop onder mijn kont morgen begin ik ook weer! X Es

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!