dinsdag 13 januari 2015

Review: foto op hout van Photogifts

Af en toe krijg ik mails van bedrijven die me gratis hun product aanbieden, met als tegenprestatie dat ik er een stukje over schrijf. Het komt niet vaak voor hoor, maar ik ga er ook niet vaak op in. Wat zeg ik?! Dit is de eerste keer dat ik er op in gegaan ben.

Het aanbod kwam van Photogifts. Unieke foto's op unieke materialen. Een foto afdrukken op canvas kende ik al, de tuinposter kende ik al, plexiglas en zelfs alumininium kende ik ook al, maar een foto op hout kende ik nog niet. Ik mocht een foto op hout laten afdrukken. Formaat 40 x 60 cm.
Dat vond ik wel een erg aantrekkelijk aanbod. Ik houd van foto's en ik houd van hout...;-)

Het herinnerde me alleen wel pijnlijk aan mijn eigen fotoplannen. Het plan om voor het einde van het jaar (2014) voor beide dochters een baby foto album (0 tot 4 jaar) gemaakt te hebben. Wat me niet gelukt is. In juni schreef ik over het begin dat ik ermee gemaakt had. (Lees het stukje hier).
Kiezen is gewoon duivels moeilijk voor mij. Op voorhand al bang dat ik achteraf spijt ga krijgen van de gekozen foto. Ik wil zéker weten dat ik de goeie foto kies en blijf eindeloos spitten in de bak met digitale foto's.

Nu moest ik een foto kiezen voor Photogifts...en werd ik weer met mijn keuzevrees geconfronteerd. En wat bleek; die was lang zo sterk niet als voorheen.
Het is gek, maar sinds mijn operatie en vooral sinds ik weer beter ben, heb ik minder angst. Ben ik minder geremd, want dat is wat angst doet; het remt je beslissingen, je handelen. Ik kon opeens veel sneller een foto kiezen. Oké, helemaal vlekkeloos ging het niet, maar ik had besloten en het klusje was klaar!

Toen ik eenmaal de foto voor Photogifts had gekozen, sloeg ik aan het sorteren van de foto's voor de babyfoto albums. Ik had de foto's inmiddels al zó vaak gezien, dat ook de foto's die eigenlijk mislukt zijn, betekenis hadden gekregen. Voor elk van de meiden heb ik nu de bakken flink gevuld en heb ik zonder wroeging of remmingen (over kosten bijvoorbeeld) een flink aantal foto's aangevinkt die nog besteld moeten worden.
Als klap op de vuurpijl heb ik mezelf overtroffen door een fotoboek te maken van onze eerste gezinsvakantie naar Schiermonnikoog.

Maar terug naar de foto op hout. Ik koos voor vurenhout met whitewash, volgens hun website (klik er maar even op, da's wel zo sympathiek) is dit tevens hun meest gekozen (hout)product, omdat de whitewash er voor zorgt dat de foto zijn diepe kleuren behoudt. Hun foto op hout schijnt ook nog eens de beste koop te zijn volgens de Nationale Foto op Hout Test. In welk jaar ze het beste uit de bus zijn gekomen, staat er niet bij.
Maar dat kan jullie vast allemaal niets schelen, jullie branden van nieuwsgierigheid naar het resultaat!
Nou, anders ik wel, toen het pakket (razendsnel overigens) thuis werd bezorgd! Vol verwachting klopte mijn hart.

En zie hier het resultaat:


We zitten in de Mr. Bean-fase :-)

Had ik de lastige kwestie van de fotokeuze overbrugd, stond ik voor het volgende dilemma: waar moest het paneel hangen? Het blijkt dat we niet veel muur meer over hebben.
Maar ook die horde werd genomen en nu hangt het paneel boven de tv. Doordat we ambilight hebben, geeft dat een leuk lichteffect door de kieren van het hout. Ik ben helemaal in mijn nopjes met het resultaat en vind het voor herhaling vatbaar. Hartelijk dank, Photogifts, voor jullie genereuze aanbod.



8 opmerkingen :

  1. Mooie foto. Geniet ervan. Wij hebben van onze zoons en schoondochters een foto van al onze kleinkinderen op canvas gehad. Zijn we ook erg blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat uitzoeken he? En inderdaad, zelfs de mislukte foto's hebben nog zoveel betekenis. Hier ook nooit een 'perfect' album.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anita,
    Ik heb daar gelukkig geen last van, van het keuzes maken in mijn foto's, anders zou het ook uren duren voor ik een blogje heb gemaakt. Je wilt niet weten hoeveel foto's ik weggooi. Maar dat is natuurlijk wel wat anders als het om de foto's van je meisjes gaat...
    Je hebt wel een heel goede keuze gemaakt voor deze 'Foto op Hout' want dit is echt super leuk. En een heel mooi plekje gevonden ervoor... zo boven de tv... nu zal je aandacht soms van een film naar de foto getrokken worden maar dat maakt niet uit... hij is echt prachtig...
    Ik wens je een heerlijke dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat is heel mooi geworden. Ben ook al eens ingegaan op zo'n aanbod maar dan van een andere site. Geen spijt van gehad. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Af en toe zitten er leuke aanbiedingen bij :-)
      Leuk dat je langskwam!

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!