Vormtekenen met Sint en Piet en een recept voor wortelcake

Op de valreep nog wat Sinterklaas berichten.
Van de week kwamen Gemma en Ellie met deze tekeningen thuis van school. Juf had vast inspiratie gehaald uit het vormtekenen! Ik vond het zo leuk gedaan van de meiden. Kijk hier en hier wat wij eerder maakten in het kader van vormtekenen.

Sinterpiet van Gemma

Sinterpiet met paard van Ellie

Vorige week bakten we op Vrijdag Bakdag een wortelcake. Heel vlijtig en geestdriftig werd er geroerd, gelikt, gemengd en versierd. Ooh, wat werd dat lekker. Daar zouden we allemaal goed van smullen nietwaar?  Nee, niet waar!
Ellie zei stellig dat de cake voor het paard van Sinterklaas was, want mensen aten geen worteltaart. Het is maar dat u het weet :-)  Ellie heeft er welgeteld 1 hap van genomen.



Mocht je desondanks toch een worteltaart willen maken èn eten, of het aan je paard voeren, dan vind je hier het recept! Als je snel bent, heb je 'm nog voor vanavond klaar :-)


Reacties

  1. Hoi Anita,
    Geweldig mooi getekend van zowel Ellie als Gemma, maar zeg maar tegen Ellie dat ook mensen heel graag worteltaart eten hoor...haha...
    Ik wens jullie allemaal een heerlijke pakjesavond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik geloof dat ik Ellie gelijk moet geven. Veel plezier vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, moet jij ook denken aan die mop over het konijn en de worteltjestaart? Dat 'ie aan het eind van de mop tegen de bakker zegt 'vies hè'.

      Verwijderen
  3. Wat een geweldige tekeningen van je meiden! Buiten de prachtige kleuren, vind ik de sinterpietjes ook heel erg leuk bedacht. Goed bewaren, hoor!
    De worteltjestaart laat ik ook even aan me voorbijgaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie tekeningen. Ik ga er nu even vanuit dat ze op een vrije school zitten. Bij mij roept het nog meteen kriebels op. Vreselijke school vooral de directie hier. Uiteindelijk hebben we de kinderen maar van school gehaald. Wat een tekening dan weer terug kan halen. gelukkig kan ik nu wel zien dat jou meiden prachtig getekend hebben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoewel ik wel sympathie heb voor de Vrije School, gaan onze kinderen daar niet naartoe. Vlakbij ons huis is een goede (christelijke) school, de Vrije School is verder weg en het moet wel praktisch blijven natuurlijk :-)
      Het vormtekenen ben ik een keer tegengekomen en dat vond ik meteen erg leuk, daarom doen we het nu af en toe thuis. Blijkbaar heeft de juf van de kinderen ook inspiratie gehaald uit de Vrije School, vandaar dat ze met deze tekeningen thuiskwamen.

      Verwijderen
  5. Wat leuk, dat vormtekenen. Dat kende ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!

Populaire berichten van deze blog

Bakken met de airfryer

Spookpak maken van oud laken

Hoe bouw je een yoga routine op (deel 1)