dinsdag 23 december 2014

Een kerstverhaal van De Schatzolder

Het is niet altijd makkelijk met mijn twee grote kleuters, maar ze weten me altijd weer te ontroeren.
Gemma schreef een verhaaltje en dat begon met de zin 'Dit is de dag waarop ik gehoopt heb'. (Ongeveer hè, ze kan nog niet zo lang schrijven).
Wat een prachtige dromerige zin!
Ik vroeg of ik de zin mocht gebruiken voor een verhaaltje over Wouter. Dat mocht en zo verzonnen we maar zo een kerstverhaal over de familie Schat. Het verhaal staat hier (klikkerdeklik).
Op mijn verzoek schilderde Gemma er ook wat bij, want daarmee stagneren mijn publicaties op de Schatzolder meestal.

Een van meiden vroeg me 'mama, wilde jij toen jij kind was ook al verhalen schrijven'.
Potjandrie. Hoe doen ze dat toch?
Mama aan het huilen maken. Van liefde. Dat wel.



Voor iedereen een fijne Kerst, met licht en liefde en aandacht!

6 opmerkingen :

  1. Wat lief Anita, je verhaal en ook de tekening...
    Voor jullie ook een heel mooie kerst...xx
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he kinderen :-) Fijne kerstdagen!! Groet, Petra de Jong

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!