woensdag 19 november 2014

Lieve Sinterklaas...of: de hartekreet van een 6 jarige

Sinterklaas, kan je zoeken naar pantertje?
Ik mis pantertje.


Gemma maakte deze brief met tekening voor Sinterklaas. Ze bedacht en schreef de tekst zelf.
Ze deed de tekening in haar schoen, zodat de Luisterpiet in alle huizen uit kan kijken naar pantertje. En als de Pieten 'm dan niet kunnen vinden, dan hoopt ze dat Sinterklaas een nieuwe voor haar koopt.


Pantertje is sinds september zoek. 
Ik heb het idee dat ik 'm ergens in huis gezien heb. 
Op een ongewone plek. Maar ik heb 'm toen niet opgepakt. (kan mezelf nu wel voor m'n kop slaan!)
En nu kan ik hem nergens weer vinden.
Misschien is 'ie wel helemaal niet hier in huis. 
En Gemma mist 'm zo. 



Hier wordt pantertje op een schilderij vereeuwigd. 




Pantertje hebben we gekregen van een lieve oud collega van mij. 
Haar kinderen waren te groot voor knuffels geworden. 
Het is maar een klein knuffeltje, maar Gemma pakte hem gedecideerd uit de grote stapel die mijn collega te geef had. 
Geen idee waar hij oorspronkelijk vandaan komt. Ik vermoed van WNF, maar dat is alleen maar een vermoeden. 
Misschien heeft een van jullie zo'n knuffel over? Dan kan hij in haar schoen als cadeau. 
Je zou een 6-jarige er dolgelukkig mee maken. 




15 opmerkingen :

  1. Ach, wat zou ik willen dat ik hem had, maar nee, ik heb hem niet....
    Succes met je zoektocht. Ik hoop dat je hem vindt!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooooooooooooooo, wat zielig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zag op de site van het WNF knuffels die erop lijken. Maar dan onder de naam jachtluipaardof cheeta's.
    Groet Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hem ook niet, maar ik zal voor je uitkijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aangezien ik niet tegen dit soort hartekreten kan, heb ik even ge-google-d. Deze lijkt er op, is hij het? Hmm... https://www.wnf.nl/nl/shop/knuffels/knuffel_jaguar/ Volgens het WNF is dit trouwens een jaguar, maar wat weten zij er nou van?! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou even kijken op knuffelsite.nl!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief, jullie reacties!
    Ik blijf maar steeds hopen dat ik 'm terugvind. Ik meen me te herinneren dat hij in huis is, maar wat als ik mij vergis? Dan kan hij óveral zijn. Ik probeer tijdens het mediteren het beeld weer terug te halen van toen die keer dat ik m tegenkwam, maar tot nu toe leverde dat nog niets op.

    Die knuffel (panter, cheeta, jachtluipaard, jaguar...what's in a name?) van WNF is een goed alternatief. Bedankt Ina en Mirjam.
    Bedankt Maggie voor de tip van knuffelsite. Ik was al op deze of een vergelijkbare site terecht gekomen, ik zal het aanbod eens wat langer bestuderen. Ik heb nu tenslotte verschillende benamingen voor 'm. :-)

    Zodra er nieuws is, bericht ik er over.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie brief heeft Gemma aan Sinterklaas geschreven. Ik heb kort even gegoogled. Kan niet precies dezelfde vinden (zal blijven kijken en opletten), maar deze kwam wel voorbij en lijkt er aardig op, vind je niet??

    Ik hoop dat je toch ineens nog een ingeving krijgt en dat je weet waar je hem hebt zien liggen!!

    http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/speelgoed-knuffels-en-pluche/m837489484-panter-15-cm-family-novotel-nr-14549.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ai, dat is balen. Tja, dat gevoel van ik heb hem ergens gezien maar waar....dat herken ik!
    Succes met vinden van oud of nieuw! Helaas kan ik je niet helpen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat sneu voor je meisje, maar nee helaas kan ik je er niet aan helpen..
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. http://factorydirectcraft.com/catalog/products/1302_790_2108-20278-stuffed_plush_baby_cheetah_with_blanket.html

    Is dit hem? Ik kon niet slapen en na hier dit te hebben gelezen heb ik ook mee
    gezocht. :) Ik vond hem op de zoekterm soft toy baby cheetah.
    Ik dacht aan een cheetah vw de bruine kleur.
    Ik hoop zo dat je hem vindt! Die foto van Gemma met 'pantertje' is heel lief en zegt alles.
    Helaas verkoopt die website hem niet meer, maar misschien kunnen ze je wel vertellen welk merk/fabrikant het is.
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. JA! Dat is 'm!
      Och en mét dekentje is 'ie nog veel schattiger....
      Zo lief dat je meegezocht hebt.

      Verwijderen
  12. Hier even een korte nieuwsflits: dankzij jullie aanwijzingen heb ik net zo'n panter kunnen vinden bij de knuffelcentrale. Blijkbaar werden deze knuffels bij het Kruid-vat verkocht.
    Hopelijk heb ik 'm volgende week in huis, dan mag ze meteen haar schoen zetten, want dan kan iedereen weer rustig slapen.
    En aangezien er nu een vervangende knuffel onderweg is....verwacht ik de echte panter ook binnen afzienbare tijd terug te vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!