Lanterfanten in Beetsterzwaag

Twee zondagen geleden waren Gemma en Ellie uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje dat het grootste deel van de dag in beslag zou nemen.
Hierdoor hadden Michel en ik zomaar een zondag voor ons tweeën. Wanneer je als ouders van jonge kinderen onverwacht zoveel vrije tijd krijgt toegeworpen kun je bijna niet beslissen hoe je die het beste kunt invullen. Die kostbare tijd moet goed doordacht aangewend worden!

Vroeger wandelden Michel en ik veel samen. Goed voor de conditie en een ideale manier om samen te praten.
Omdat er zulk mooi weer verwacht werd besloten we om naar Beetsterzwaag te rijden en daar te gaan wandelen. Ik was er nog nooit eerder geweest en dat was echt jammer ontdekte ik.
Heerlijke wandelgebieden door bossen en parken. Zeker de moeite waard om vaker naar toe te gaan.

Het was een route van 6,5 km. De routebeschrijving heb ik opgeslagen bij mijn eigen documenten en die heb ik voor jullie deelbaar gemaakt. Je vindt 'm hier. Of op de website van lanterfanten.

We gingen weer goed voorbereid weg (not) en ontdekten al snel dat we onze fotocamera waren vergeten. Dan maar foto's met de telefoon gemaakt. De kwaliteit valt me heel erg mee.



Kunst onderweg: Adam en Eva




Heel veel kastanjes geraapt!

wapenschild in een muur.


lunch halverwege de route





Tot slot deze foto op verzoek van Michel. Het is een fietsenwinkel in een voormalig kerkgebouw. 
Zo kun je ook een kerkgebouw een nieuwe bestemming geven, zei hij.

Een fijn weekend gewenst. 
Wie weet wordt het wandelweer.

8 opmerkingen

  1. Jullie hebben je onverwachte vrije tijd heerlijk besteed aan een fantastische wandeling zo te zien. Zeker met dat mooie weer nog van de laatste tijd... En gelukkig kunnen we mooie foto's ook met de telefoon maken. Die camera moet wel bovenaan je lijstje hoor, van wat mee te nemen op wandeling. Mijn tante, waarmee ik veel heb gewandeld, noemt dat je psu, je persoonlijke standaard uitrusting... En daarop staat bij mij bovenaan de camera...haha... Samen met pleisters en beetje toiletpapier...haha... Allemaal heel belangrijk.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PSU...dat vind ik een mooie term :-) Toiletpapier...haha. Meestal heb ik wel papieren zakdoekjes bij me, ook handig.
      Flesje water is ook slim en contant geld moet ook op het lijstje, want onderweg komt er altijd wel een kraampje of winkeltje voorbij met honing, jam, eieren, kalebassen, bessen. En daarvoor is contant geld nodig, wat ik vaak niet heb :-(

      Nog een fijne zondag en alvast een goeie week gewenst.
      lieve groet
      Anita

      Verwijderen
  2. O ja dat is heel herkenbaar dat je niet weet hoe je de 'onverwachte' vrijheid moet invullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lanterfanten in Beesterzwaag klinkt al ontzettend goed! :-) Mooi fotoverslag van zo'n onverwachte zondag samen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto's vielen me alleszins mee. Maar goed, ze zijn met Michel's telefoon genomen en die is van recenter datum dan die van mij. Dat scheelt allicht.

      Verwijderen
  4. Hoi Anita,
    ik lees je blog vaak, ook al reageer ik anders nooit. Dit keer sprak het me echter extra aan, omdat ik al mijn hele leven in Beetsterzwaag woon.
    Er zit al minimaal 40 jaar een fietsenmaker in deze kerk. Ik ben trouwens in die straat opgegroeid. Je kunt hier in de omgeving inderdaad erg mooi wandelen in de bossen, maar ook fietsen.
    Of als je van schaatsen houdt: het Wite Mar is in de winter een mooie natuurijsbaan midden in het bos (vlakbij hotel Lauswolt, aan de Poostweg die richting Hemrik loopt). Ook zijn er veel galeries, in juni is er een kunstweekend. Verder is er met Koningsdag 's ochtends en 's avonds altijd een mooie optocht van versierde wagens. En zo zou ik nog wel even kunnen doorgaan.
    Rond Bakkeveen kun je trouwens ook mooi wandelen, mocht je nog eens in die richting komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je een reactie achterlaat en dat je daar al je hele leven woont. Voor jou zullen mijn foto dus bekende kost zijn.
      Interessant om te lezen wat er allemaal te doen is in Beetsterzwaag. Wanneer het schaatsweer is, is het zeker leuk om weer te gaan. Het is tenslotte niet zo heel ver vanaf Groningen.
      In Bakkeveen is het ook mooi wandelen. Dat bos heeft iets mystieks. Wij waren daar een keer toen Gemma zei (ze was toen ca. 4 jaar) 'mama, vroeger woonden hier heksen'. Bijzonder hè.
      Hartelijke groet,
      Anita

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!